Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرانس ۲۴ این چیدمان با نام «جای زخم بیت‌اللحم» (Scar of Bethlehem) مجسمه‌های مینیاتوری عیسی، مریم و یوسف نجار را در زیر اجرایی از دیوار بتونی حائل کرانه غربی نشان می‌دهد. دیوار را سوراخ‌های گلوله پوشانده است و بزرگترین سوراخ شبیه ستاره بر  فراز آخور زادگاه مسیح است.

کلمه‌های «عشق» و «صلح» به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی روی این بلوک‌های سیمانی این چییدمان دیوارنگاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر در هتل «والد آف» (محصور) (Walled Off) قرار دارد که مماس با دیوار حائل است و این هنرمند ناشناس بریتانیایی در سال ۲۰۱۷ در کرانه غربی آن را افتتاح کرد.

ویسام سالسا، مدیر هتل می‌گوید: «کریسمس به خاطر ستاره بیت‌اللحم (Star of Bethlehem) مشهور است که سه مغ را به سوی زادگاه عیسی هدایت کرد. اما در اینجا شما به جای ستاره یک جای زخم می‌بینید، سوراخ روی دیوار در این اثر مشخصه دیوار حائل و زندگی در بیت‌اللحم امروز است.»

رژیم صهیونیستی مدعی است  دیوار حائل که کرانه غربی را قطع می‌کند مانعی در برابر بمب‌گذاران انتحاری است، اما فلسطینیان این دیوار را نمادی از سرکوبگری در سرزمین اشغالی‌شان می‌بینند.

«بنکسی» ‌ از نقاشی دیواری جدیدش رونمایی کرد آشنایی با ۱۲ نکته درباره هنر خیابانی کد خبر 472366 برچسب‌ها هنر معاصر فلسطین - کرانه باختری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنر معاصر فلسطین کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمی‌توانم نسبت به ظلم و نسل‌کشی در غزه بی‌تفاوت باشم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی اسدی یکی از پنج هنرمندی است که تابلوی نقاشی‌اش در پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴ به نمایش درآمده است.

این هنرمند که به تازگی برای بازدید از پاویون کشورمان به ونیز سفر کرده است، درباره اثر خود گفت: متاثر از واقعه‌ای که در نوار غزه و در کشور فلسطین پیش آمد، این تابلو را کار کردم. به اعتقاد من هرجا که ظلمی روا شود و نسل‌کشی صورت گیرد، هنرمند نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

وی بیان کرد: در واکنش به این ظلم، کوشیدم چند موضوع را به صورت تلفیقی در اثرم مطرح و بر آنها تاکید کنم که به لحاظ ساختاری دارای پارادوکس‌های گوناگونی است. با بهره‌گیری از بیان نقاشی انتزاعی تمام تلاشم را به کار بستم تا حسی که باید را به بیننده منتقل کنم. با انسان‌ها و کودکانی که در این جنگ جان خود را از دست دادند، سمبلیک برخورد کردم و به جای آنها از پرنده بهره گرفتم.

اسدی گفت: از ماحصل کارم راضی هستم و زحمت زیادی برای آن کشیدم. امیدوارم روزی بیاید که هیچ جنگی را در دنیا شاهد نباشیم. فرقی نمی‌کند که این جنگ، سیاسی، ایدئولوژیک یا نژادپرستانه باشد. من به شدت از جنگ پرهیز می‌کنم؛ زیرا فجایع جنگ را از نزدیک لمس کرده و با آن زندگی کرده‌ام. دوستان بسیار خوبی را در جنگ از دست داده‌ام. جنگ، آوارگی، ویرانی و کشتار به بار می‌آورد. جنگ باعث می‌شود نوزادی که هنوز به دنیا نیامده، زیر خروارها خاک مدفون و پیکرش متلاشی شود. فرقی نمی‌کند این ظلم در فلسطین رخ دهد یا در سارایوو. در هر نقطه‌ای از جهان که اتفاق بیفتد، من به عنوان یک نقاش سعی می‌کنم نسبت به آن بی‌تفاوت نباشم.

این هنرمند عنوان کرد: این تابلو حاصل عدم بی‌تفاوتی من نسبت به فجایع غزه بود. البته تابلوهای دیگری را هم طی سال‌های گذشته در همین زمینه کار کرده‌ام؛ از جمله اثر «صلح خونین، از فلسطین تا بوسنی». این کار هم در همان فضا تعریف می‌شود. در این تابلو، فرم‌ها، رنگ‌ها و ترکیب، ایستایی خاصی ندارد و بیشتر در حرکت است. رنگ‌های درخشان، پرکنتراست و ترکیب‌هایی را می‌بینیم که می‌تواند بیننده را به خود مشغول سازد تا نگاهش در سراسر تابلو بچرخد و حتی بیرون از تابلو حرکت کند.

وی تصریح کرد: بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم که من به عنوان یک نقاش، نمی‌توانم فقط ساختارگرا باشم. همواره کوشیده‌ام که نسبت به مسایل اجتماعی و جهانی واکنش داشته باشم. در آثار من ردپای اعتراض به تمامی ناخرسندی‌هایی که در حرکت‌های اجتماعی در سراسر جهان پیش می‌آید، دیده می‌شود. از این منظر جغرافیا برای من اهمیت چندانی ندارد.

اسدی در پایان گفت: همه مردم در هر نقطه‌ای از جهان حق دارند که نفس بکشند، زندگی کنند و از زندگی خود لذت ببرند. این حق را هیچ کس نمی‌تواند از آنها بگیرد. من در تمام تابلوهایی که با این مضمون کار کرده‌ام، کوشیده‌ام که دیدگاه‌های خود را به وسیله خط، رنگ، سطح و ترکیب همه این‌ها با یکدیگر در خدمت موضوع قرار دهم. به اعتقاد من این موضوع است که کمپوزیسیون یک کار را چه از نظر رنگ و چه از حیث ترکیب، انتخاب می‌کند نه برعکس.

کد خبر 6097476

دیگر خبرها

  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • طرح تل‌آویو برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت
  • گل‌گهر فقط با این بازیکن کلین‌شیت می‌کند
  • فیلم دیدنی از یک دیوار برفی عظیم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • عبور از دیوار چین: ستاره چینی برابر نوشاد زانو زد
  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • (ویدئو) نجات توله سگ گیر کرده بین دو دیوار
  • نمی‌توانم نسبت به ظلم و نسل‌کشی در غزه بی‌تفاوت باشم
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری