Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به وجود بیش از ۸۶ هزار نفر بی‌سواد در لرستان و به دلیل قرار گرفتن استان در گروه استان‌های دسته سوم و محروم، طرح شتاب‌بخشی مبارزه با بی‌سوادی در این استان اجرا خواهد شد. ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، نرخ باسوادی لرستان 92.5 درصد است و به دلیل قرار گرفتن در گروه استان‌های دسته سوم و محروم، طرح شتاب‌بخشی مبارزه با بی‌سوادی در این استان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس سرشماری سال 95، استان لرستان دارای 86 هزار و 394 نفر بی‌سواد است که در سال‌های اخیر 29 هزار نفر تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

تاکنون 22 مرکز فعال نهضت سوادآموزی در استان راه‌اندازی شده اما متاسفانه به دلیل عدم رسیدن کلاس‌های این مراکز به حدنصاب چهار مرکز از آن‌ها تعطیل شده است.

کاهش 37 درصدی بودجه سوادآموزی در سال 99/ 15هزار آموزشیار نهضت در مدارس آموزگار شدندپوشش باسوادی در خراسان شمالی به 78 درصد رسید27 هزار نفر از جمعیت 10 تا 49 سال استان قم بی‌سواد‌‌ند‌

به گفته‌ی هاشم دالوند معاون نهضت سوادآموزی لرستان امسال باید 14 هزار و 500 نفر از افراد بی‌سواد استان تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار بگیرد که تاکنون 70 درصد این امر محقق شده است.

وی افزود: نهضت سوادآموزی تلاش می‌کند که آموزش‌های خود را از حالت کلیشه‌ای خارج و آموزش ICDL را در دستورکار قرار دهد که تاکنون 170 نفر نیز در استان به روش جدید مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

معاون نهضت سوادآموزی لرستان هزینه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی برای هر نفر را 970 هزار تومان اعلام و عنوان کرد: هیچ‌گونه محدودیت بودجه‌ای جهت ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت معلمان حق‌التدریسی نهضت سوادآموزی در استان اشاره و بیان کرد: پنج هزار پرونده مربیان سوادآموزی لرستان تشکیل شده که از این تعداد سه هزار پرونده بررسی و مشمول وزارت کار شده‌اند.

دالوند با بیان اینکه 200 معلم نهضت سوادآموزی نسبت به بررسی‌های انجام‌شده معترض بودند، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های فراوان 120 پرونده دیگر نیز تایید شد و از مجموع سه هزار پرونده تاییدشده هزار و 400 پرونده با ارسال به تهران در شهرستان‌های اطراف آن استان به صورت حق‌التدریسی به خدمت گرفته شده و 300 نفر نیز در استان لرستان به‌کار گرفته شده‌اند.

انتهای پیام/ ع

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ارقام غالب گندم‌های گرمسار ، سیوند ، طلایی و پارسی است
توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در زمینه سمپاشی به موقع مزارع می‌تواند تخریب و خسارت آفت به مزارع موثر باشد.
سمپاشی مزارع گندم تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رانندگی با مرسدس میباخ S680 دوازده سیلندر، تجمل با چاشنی پویایی (+عکس)
  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • پروژه های عمرانی شهرستان دشتی شتاب می گیرد
  • شتاب فراری برای عرضه مدل‌های جدید
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • شکستن شاخ گوزن شمالی در هنگام مبارزه + فیلم