Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت : به واحدهای مسکونی شهری خسارت دیده در بارندگی اخیر خوزستان، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، عصر امروز در جریان بازدید از مناطق دچار آبگرفتگی در آبادان، اظهار کرد: در حدود 2 ساعت 104 میلی متر باران و در مجموع 113 میلیمتر شاهد بارش بسیار سنگین بودیم که اقدامات خوبی در امدادرسانی به مردم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جلسه شب گذشته با حضور  نوبخت معاون رئیس جمهور، افزود:  مقرر شد تا تمام کسانی که چه در شهرها و یا روستاها منازل مسکونی شان در بارندگی اخیر آسیب دیده و نیاز به نوسازی و تعمیر دارد همچون سایر جاهایی که خسارت دیدند، امکاناتی در اختیارشان قرار گیرد و امیدواریم با توجه به گزارشات ارائه شده در جلسه دولت تصمیمات خوبی اتخاذ و به تصویب برسد.

وی به آغاز کار اجرایی و ارزیابی خسارات ناشی از بارندگی اخیر از سوی بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: آنچه که من در جریان بازدید از شهرهای آبادان و خرمشهر به عینه مشاهده کردم آنکه در این دو شهرستان کانال‌ها و حتی جوی‌ای انتقال روان آبهای سطحی وجود ندارد و نمی‌دانم که چرا به رغم بارندگی‌هایی شدید که خوزستان به خود می‌بیند چنین مسئله ای وجود دارد، در این باره بایستی یک تصمیم گیری و اقدام جدی انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: بخش عمده‌ای از شبکه فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر دچار مشکل است که بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد که امید می رود با برنامه ریزی که انجام شده و اقداماتی که بایستی در نهایت انجام شود. 

وی گفت: گزارشی که پیرامون مشکلات مبتلا به این دو شهر ارائه می‌کنیم و تامین اعتباری که صورت می‌گیرد، تا بتوانیم بخشی از آلام مردم را التیام ببخشیم، بحث کانال‌های انتقال روان آب‌ها و شبکه فاضلاب در آبادان بایستی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

نجار در خصوص پرداخت وام‌های بلاعوض به خسارت دیدگان بارندگی اخیر گفت: برای پرداخت تسهیلات و وام به کسانی که منازلشان تخریب شده و نیاز به بازسازی و یا تعمیر دارد، اعتبار لازم پیش بینی شده و در اختیار آنان قرار می‌گیرد به طور مثال به خسارت دیدگان برای اسکان موقت شهری 12 میلیون تومان وام بلاعوض برای روستایی 10 میلیون تومان، 5 میلیون تومان نیز کمک بلاعوض برای تامین لوازم معیشتی و زندگی پرداخت می شود.

وی افزود: همچنین برای خسارت دیدگان در شهرها 50 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 5 درصد و برای روستائیان 40 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/72058

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت بحران بارندگی وام خرمشهر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آبادان فاضلاب آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دیدار تیم های صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان  شامگاه پنجشنبه در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد که در پایان تیم صنعت‌نفت با نتیجه چهار بر یک به برتری رسید.

علی یوسف در دقیقه ۱۷ از روی نقطه پنالتی و دقیقه ۲۴، فرزین معامله‌گری در دقیقه ۳۹ و فاخر تهامی در دقیقه ۷۱ برای تیم صنعت‌نفت آبادان و در دقیقه ۱۳ توسط حسین سنگرگیر مدافع صنعت‌نفت به اشتباه دروازه خود را باز کرد.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان با ۱۶ امتیاز در قعر جدول رده بندی لیگ برتر و استقلال خوزستان با ۲۰ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد