Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@20:42:40 GMT

سیاست دوگانه نخست‌وزیر سابق لبنان

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۵۹۹۲

سیاست دوگانه نخست‌وزیر سابق لبنان

خبرگزاری میزان- رخدادی که ائتلاف سعودی ـ امریکایی با همراهی جریان غربگرای «المستقبل» توقعش را نداشتند آن بود که ائتلاف هشت مارس متشکل از حزب‌الله و گروه‌های هم‌پیمان بتواند شخصیتی را به نخست‌وزیری برساند که همسو با انتظارات معترضان باشد. تاریخ انتشار: 22:02 - 01 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۳۵۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، «رأی الیوم» درباره تحولات لبنان نوشت: دولت «حسان دیاب» که درصدد تشکیل کابینه است، دولت حزب الله نیست، بلکه دولت اغلب لبنانی‌هاست و در پاسخ به خواسته‌های مردم تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌نوشته این روزنامه فرامنطقه‌ای، «سیدحسن نصرالله» در سخنرانی اخیر خود با تأکید بر اینکه به‌دنبال تشکیل دولت از یک گروه خاص نیست، گفت: حزب الله در پی تشکیل دولت مشارکت است و چه بهتر که «سعد الحریری» خودش این دولت را تشکیل دهد. با این وجود حریری تحت فشار سعودی ـ امریکایی از پذیرش این خواسته امتناع کرد و حتی حاضر نشد فردی را به‌عنوان جایگزین خود معرفی کند.

در همین راستا روزنامه لبنانی "الاخبار" هم با اشاره به درگیری‌های اخیر هواداران سعد الحریری با نیرو‌های امنیتی، خاطرنشان ساخت: نخست‌وزیر سابق لبنان سیاست دوگانه‌ای را در پیش گرفته است؛ از یک جهت در گفتمان سیاسی خود بر حمایت از حسان دیاب تأکید می‌کند، اما همزمان آن‌ها را برای ایجاد درگیری‌های خیابانی تحریک می‌کند.

در این زمینه باید توجه داشت، رخدادی که ائتلاف سعودی ـ امریکایی با همراهی جریان غربگرای "المستقبل" توقعش را نداشتند آن بود که ائتلاف هشت مارس متشکل از حزب‌الله و گروه‌های هم‌پیمان بتواند شخصیتی را به نخست‌وزیری برساند که همسو با انتظارات معترضان باشد.

آن‌ها که طی این مدت در تلاش برای به بن‌بست کشاندن روند سیاسی لبنان بودند، اینک با توجه به شرایط جدید، در مسیر تشکیل کابینه حسان دیاب مانع‌تراشی کرده و از طریق آنچه اراده اهل سنت لبنان می‌خوانند، به وی فشار می‌آورند تا در نهایت راهکار جدید حزب الله برای برون‌رفت از انسداد فعلی شکست بخورد.

گواینکه در مقابل، جریان هشت مارس با اقدامات سنجیده، سعی کرده تنش‌ها را در شرایط فعلی به حداقل برساند و اجازه ندهد مسائل حاشیه‌ای ابتکار عمل آن‌ها را نافرجام بگذارد.

 

بیشتر بخوانید: تحولات لبنان؛ حسان دیاب به بازگشت آرامش کمک می‎کند؟

 

منبع: جام نیوز

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کشور لبنان سعد حریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی

مقاومت اسلامی در لبنان (حزب الله) برای دویست و چهارمین روز متوالی به هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی در امتداد مرز لبنان و فلسطین ادامه می‌دهد.

براساس گزارش المیادین، حزب‌الله اعلام کرد که نیروهای آن سایت‌های «رویسات العام» و «السماقه» در تپه‌های کفر شوبا اشغالی لبنان را با سلاح‌های موشکی هدف قرار داده و مستقیماً آنها را مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگری از مقاومت آمده است که نیروهای مقاومت پایگاه البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار داده و مستقیماً به وی ضربه زدند.

هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی از سوی حزب‌الله در پاسخ به حملات اشغالگران صهیونیستی به روستا‌های جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان در مجاورت مرز لبنان و فلسطین صورت می‌گیرد.

مقاومت امروز صحنه‌هایی از عملیات هدف قرار دادن مقر فرماندهی و استقرار نیرو‌های گردان ۵۱ تیپ گولانی در ارتش اشغالگر اسرائیل در شهرک المناره در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد.

این صحنه‌ها مقاومت را با استفاده از موشک‌های هدایت خمیده از نوع «الماس» نشان می‌داد که موشک‌های مدرنی هستند که برای اولین بار توسط مقاومت با تکیه بر هدایت تلویزیونی وارد نبرد کنونی شدند و از طریق حمله هوایی به هدف اصابت کردند.

پیش از این، مقاومت اعلام کرده بود که نیروهای این جنبش در ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی سایت رویسات العام در تپه‌های اشغالی کفر شوبا لبنان، کمین پیچیده‌ای را تدارک دیده‌اند که از طریق آن یک کاروان مکانیزه صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند.

از سویی دیگر روز یکشنبه، رسانه‌های صهیونیستی از شنیدن صدای انفجار در مناطق عکا و نهاریه خبر دادند. به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، اوایل امروز آژیر خطر در شمال مرز با لبنان به صدا درآمد.

 شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، دیروز شنبه، تأیید کرد که حمایت این جنبش از نوار غزه منجر به ممانعت از طرح‌های جنگی رژیم صهبونیستی در فلسطین و لبنان در حال حاضر و آینده شده است».

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان