Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اسدی معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر نوجوانان و جوانان جزو گروه‌های پرخطر در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند که به دلیل بروز مسائل مختلف در آنها ریسک اقدام به خودکشی بیشتر از سایر گروه‌ها است.

او ادامه داد: سابقه خانوادگی مصرف مواد، طلاق والدین و پایین بودن سطح سلامت روان نوجوانان از جمله عوامل بروز خودکشی در بین نوجوانان  محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برخی از نوجوانان به دلیل ارتباط کم با دیگر هم سن و سال‌های خود، نبود نهاد‌های لازم ارتباطی، نداشتن استعداد حل مسئله به همراه نداشتن مدیریت استرس و خشم اقدام به  خودکشی می کنند.

اسدی بیان کرد: اختلال روانی یکی از اعضای خانواده و یا خانواده ناهنجار و از هم گسسته می‌تواند انگیزه اقدام به خودکشی در نوجوانان را تشدید کند.

سخت گیری بیش از حد والدین عامل خودکشی نوجوانان

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت افزود: در دسترس بودن موادمخدر و الکل، سخت‌گیری بیش از حد والدین و بروز آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی می‌تواند اقدام به خودکشی را در بین نوجوانان  افزایش دهد.

او با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای مدیریت استرس در کاهش اقدام به خودکشی ادامه داد: وزارت بهداشت بسته‌های آموزشی با هدف خود مراقبتی و پیشگیری از مصرف انواع موادمخدر و الکل را تدوین کرده است، همچنین در پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت غربالگری مصرف موادمخدر و الکل به صورت رایگان از سوی کارشناسان مراقب سلامت روان ارائه می‌شود. 

بیشتر بخوانید: اجرای طرح پایلوت غربالگری سلامت روان دانش آموزان در کشور

اسدی با اشاره به شیوع ۲۳.۶ درصدی اختلالات روانی در بین سنین ۱۵ تا ۶۴ سال کشور، گفت: بیشترین آمار اختلالات روانی مربوط به افسردگی و مشکلات اضطراب است. وزارت بهداشت برای مدیریت اختلالات روانی بیش از ۱۸۰۰ کارشناس سلامت روان را جذب کرده و این افراد در مراکز خدمات جامع سلامت مستقر شده و خدمات خوبی به مراجعه‌کنندگان به خصوص نوجوانان ارائه می‌کنند.

او در پایان گفت: وزارت بهداشت اقدام به آموزش جمعیت تحت پوشش مراکز بهداشتی- درمانی در پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت کرده است و این کار با هدف پیشگیری از اختلالات افسردگی و اضطراب شناسایی افراد در معرض خطر اختلالات روانی، ارائه خدمات روان‌شناختی به افراد مبتلا انجام داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودکشی موادمخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902662

دیگر خبرها

  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • ببینید | مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟