Web Analytics Made Easy - Statcounter

حساب کاربری "زندانیان عقیدتی" یکشنبه شب در صفحه توئیتر خود نوشت: سومین زندانی عقیدتی و سیاسی سعودی در اعتراض به برآورده نشدن خواسته‌هایش، دست به اعتصاب غذا زده است.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این حساب کاربری نوشت:"خالد العمیر" فعال سعودی از امروز یکشنبه اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است و تا زمانی که آزاد نشود، دست از این کار نخواهد کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العمیر سال ۲۰۰۹ هنگامی که به همراه جمع دیگری از معترضان به جنگ در نوار غزه، در یکی از خیابان‌های ریاض سعودی تجمع کرده بودند، بازداشت شد.

العمیر در حساب توئیتری‌اش افزود: اقدام به اعتصاب غذا، در اعتراض به بازداشت خودسرانه‌ام صورت گرفته است.

 وی با رد قانون موسوم به "مبارزه با تروریسم" در سعودی، از تمامی زندانیان عقیده خواست با او همراه شوند و دست از غذا بکشند، چرا که به باور وی، این تنها کاری است که زندانیان دربند در زندان‌های سعودی می‌توانند برای احقاق حقوقشان انجام دهند.

براساس گزارش این حساب کاربری، "ولید ابوالخیر" و "رائف بدوی" دو زندانی دیگر سعودی هستند که از ۱۱ دسامبر سال جاری (۲۰ آذرماه) اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌اند.

اعتصاب این دو زندانی در اعتراض به قرار گرفتن در سلول‌های انفرادی و تشدید اقدامات امنیتی صورت گرفته‌ است.

دستگاه قضایی سعودی سال ۲۰۱۴ بدوی، مؤسس پایگاه اینترنتی "لیبرالیون سعودی" را به اتهام "مخالفت با ارزش‌های اسلامی و به سخره گرفتن ارزش‌های مذهبی" به ۱۰ سال زندان و یکهزار ضربه شلاق محکوم کرد.

ابوالخیر نیز در همان سال به خاطر آنچه "توطئه علیه حکومت سعودی" اعلام شده بود، به  ۱۵ سال زندان محکوم شد.

تاکنون هیچ یک از مقام‌های سعودی به خبر اعتصاب غذای این سه زندانی برجسته عربستانی واکنشی نشان نداده‌اند.

مقام‌های سعودی تاکنون به شمار زندانیان عقیدتی در زندان‌های این کشور هیچ  اشاره‌ای نمی‌کنند، همچنان که بازداشت‌گاه‌های این کشور به روی بازرسان نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی همچنان بسته است، اقدامی که گمانه‌زنی‌ها در خصوص تشدید اقدامات ناقضانه حریم زندانیان را تقویت کرده است.

"سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان ۱۳ آبان ماه ۹۶ دستور تشکیل سازمان مبارزه با فساد به ریاست پسرش محمد را صادر کرد و بدنبال آن بود که ده‌ها نفر از شاهزادگان، مسئولان فعلی و پیشین سعودی به همراه فعالان مدنی و روحانیون مخالف بازداشت شدند.

به دنبال این حملات، دولت سعودی توانست بیش از ۱۰۶ میلیارد دلار پول نقد، اجناس قیمتی و اموال گران‌قیمت دیگر را در قبال آزادی برخی از شاهزادگان، از آنان دریافت کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توئیتر دلار زندان عربستان مبارزه با تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

به گزارش خبرآنلاین،عباس کشانی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

ایلنا در خبری نوشت:وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901437

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • معلم آران و بیدگلی ۲ زندانی را آزاد کرد
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد