Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ الیزه اعلام کرد رئیس‌جمهور ماکرون که طرح اصلاحات سیستم مستمری‌اش مخالفت‌های گسترده مردمی را به همراه داشته از حقوق ماهانه‌ای که بعد از دوران ریاست‌جمهوری به وی تعلق می‌گیرد چشم‌پوشی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، الیزه اعلام کرد، براساس قانون سال ۱۹۵۵ رییسان جمهور فرانسه پس از پایان کارشان در الیزه ماهانه ۶ هزار یورو بدون مالیات دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر ماکرون اعلام کرده است که رئیس‌جمهور این دریافتی را بخشیده و این اقدام را در راستای تحول بزرگ در سیستم بازنشستگی انجام داده است.

دولت فرانسه قرار است یک سیستم جدید بازنشستگی برای روسای سابق دولت و بر اساس طرح امتیازات جهانی آینده ایجاد کند.

ماکرون تصمیم گرفته همچنین کرسی در شورای قانون اساسی نداشته باشد؛ پستی که به روسای جمهوری سابق فرانسه اعطا شده که حقوقش ۱۳ هزار و ۵۰۰ یورو می شود.

بر اساس گزارش الیزه، اقدامات برای نادیده گرفتن حقوق بازنشستگی آینده و همچنین عدم مشارکت در شورا ناشی از "میل به ثبات" از جانب ماکرون است و نه "تمایل به پز دادن".

با اعلام این تصمیم از سوی ماکرون، وی نخستین رئیس جمهوری فرانسه است که از مزایای اعطا شده از سوی قانون ۱۹۵۵ انصراف می‌دهد.

این تصمیم از سوی ماکرون در بحبوحه موج دو هفته ای اعتراضات در سراسر فرانسه بر سر اصلاحات قوانین بازنشستگی گرفته شده است.

رئیس جمهور ۴۲ ساله فرانسه در حال حاضر برای رسیدن به سن ۶۲ سالگی که سن بازنشستگی در فرانسه محسوب می‌شود راه طولانی دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا انتخابات افغانستان اشرف غنی احد گودرزیانی نانسی پلوسی شاخص آلودگی هوا شب یلدا آلودگی هوا کولبری اورامان ماکرون حقوق بازنشستگی فرانسه انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا انتخابات افغانستان اشرف غنی احد گودرزیانی نانسی پلوسی شاخص آلودگی هوا شب یلدا آلودگی هوا کولبری اورامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی