Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@13:00:31 GMT

روش جدید اف بی آی برای گول زدن هکرها

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۶۶۷۸

روش جدید اف بی آی برای گول زدن هکرها

سازمان اف بی آی در آمریکا ادعا می‌کند راهی یافته که به شرکت‌ها کمک می‌کند هنگام هک اطلاعاتشان خسارت کمتری متحمل شوند. این سازمان ادعا می‌کند راهی یافته تا هکر‌ها را به سمت اطلاعات اشتباهی سوق دهد.

در همین راستا این سازمان برنامه IDILE را راه اندازی کرده است. در این برنامه شرکت‌ها اطلاعاتی را به عنوان طعمه ذخیره می‌کنند تا هکر‌ها هنگام سرقت داده‌های با ارزش سردرگم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هرچند اف بی آی جزئیات بیشتری از شیوه کارکرد IDILE را فاش نکرده، اما یکی از مقامات اعلام کرده اطلاعاتی که در ساختار داده‌های موجود ترکیب می‌شوند، واقعی به نظر می‌رسند. دانلود اطلاعات تقلبی (طعمه) از سوی هکر‌ها به کارمندان بخش IT هشدار می‌دهد اتفاقی غیرمعمول روی داده است.

اف بی آی با استفاده از اطلاعات واقعی، داده‌های طعمه را ایجاد می‌کند. البته اطلاعات واقعی ذخیره نمی‌شوند و فقط در صورت رضایت کاربران از آن‌ها استفاده می‌شود.

با این وجود هیچ ضمانتی وجود ندارد این روش کارآمد باشد. یک هکر هوشمند ممکن است اطلاعات را بررسی کند. از سوی دیگر این روش فقط به عنوان سیستم امنیتی زیربنایی این شرکت کارآمد است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هکر اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرت‌نمایی کردند

سرهنگ سعید راستی گفت: ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران در پی انتشار کلیپی از قدرت‌نمایی دو نفر از اوباش با سلاح گرم و قمه در فضای مجازی در محدوده محله فلاح تهران بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و با انجام اقدامات پلیسی و رصد‌های اطلاعاتی مشخص شد هر دو شرور سابقه دار هستند.

وی با بیان اینکه هویت و مخفیگاه متهمان در محدوده یافت آباد تهران شناسایی شد، گفت: ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ پس از اخذ دستور قضائی هر دو متهم را در مخفیگاهشان در یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند.

راستی با بیان اینکه هر دو متهم به جرم خود اعتراف کردند و با تکمیل تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: پلیس اجازه قدرت‌نمایی و بازی با آرامش و امنیت مردم را به افراد شرور و مجرمان نخواهد داد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • پیامی که پلیس روی صحفه اینستاگرام این بلاگر منتشر کرد
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • دستگیری اراذل و اوباش در جنوب تهران
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرت‌نمایی کردند
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرتنمایی کردند
  • ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی
  • چرا گزارش «بی بی سی» فاقد اعتبار است؟