Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبانگاه علت بدبینی و کم اعتمادی مخاطبان فوتبال نسبت به احکام صادره را ناشی از قانون گریزی زیاد در فوتبال دانست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه "ورزش بدون ویرایش" با موضوع کمیته انضباطی و عدم بازدارندگی آراء صادره با حضور حسین آبانگاه عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبانگاه در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان کرد: فوتبال حرفه ای یعنی همه مسائل باید با فوتبال مدرن مطابقت داشته باشد.

عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال علت بدبینی، کم اعتمادی و تدافعی مخاطبان فوتبال نسبت به احکام صادره را ناشی از قانون گریزی زیاد در فوتبال دانست و گفت: متاسفانه هر کسی که زور بیشتری دارد به نوعی از کناره یک حکم خارج می شود.

وی همچنین به مشکلات این حوزه اشاره و مطرح کرد: عدم مطابقت زمانی و مکانی اتفاقات با احکام صادره، دخالت های فدراسیونی، حاکمیتی و حتی دوستانه در احکام صادره، زمان متفاوت اجرای یک موضوع برای دو باشگاه، نگاه حاکمیت به فوتبال، عدم اطمینان مخاطبان فوتبال نسبت به آراء صادره و قیاس آنها با مربیان و باشگاه های صاحب هوادار و تراز اول، عدم قاطعیت در صدور اجرای احکام، عدم مطابقت اتفاقات فوتبال ایران و فوتبال جهان همگی باعث از دست رفتن جایگاه فوتبال از منظر اقتصادی، اجتماعی و به ویژه فرهنگی در میان مخاطبان خواهد شد.

آبانگاه تأکید کرد: مربی کسی است که فوتبال را هدایت می کند و بازیکنان را پرورش می دهد تا تیم را به یک جایگاه مناسبی برساند.

عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال یادآور شد: طبق احکام، کسی حق ندارد علیه مقامات رسمی ورزش کشور توهین و صحبت علیه جایگاه فوتبال را ندارد اما وقتی حکم به دست آقای پیروانی رسید کی روش حکم را در استادیوم آزادی پاره کرد.

وی یادآور شد: کمیته انضباطی طبق آئین نامه از لحظه ورود تیم ها به استادیوم تا زمان خروج از زمین، فقط درباره حادثه فوتبال حکم صادر می کند اما اتفاقاتی که از قبل و یا بعد بازی به فوتبال خدشه وارد کند به کمیته اخلاق برمی گردد.

آبانگاه اضافه کرد: نمونه بارز این موضوع، مصاحبه دو مربی در دو هفته قبل است که یک مربی بازخواست می شود و به مربی دیگر کاری ندارند.

عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به احکام صادره در اهواز اشاره کرد و گفت: مدیرعامل داماش گفته بود تا هوادارانم جا نداشته باشند بازی نمی کنم اما ایشان را محروم کردند. سوال اینجاست آیا وقتی هواداران شمال در جنوب کشور جایی ندارند یعنی مدیرعامل خطا کرده و به خاطر دفاع از هواداران باید محروم شود؟!

آبانگاه همچنین تأکید کرد: کمیته اخلاق باید مافوق فدراسیون باشد تا طبق ماده چهارم آئین نامه اگر حتی روسای فدراسیون هم خدشه ای در فوتبال ایجاد کردند بازخواست شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال فوتبال کمیته انضباطی رادیو قانون گریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار عوامل حواشی لیگ برتر بسکتبال به کمیته‌های انضباطی و فنی

چهار بازیکن جهت ارائه پاره‌ای از توضیحات در خصوص اتفاقات بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر آقایان به کمیته انضباطی و کمیته فنی دعوت شدند.

سعید داورپناه از طبیعت به کمیته انضباطی و آرمان زنگنه از تیم طبیعت، محمد جمشیدی از تیم مهرام تهران، سالار منجی و کریم علمی از تیم شهرداری گرگان به کمیته فنی دعوت شدند.

شایان ذکر است، مبین مرشدی، محمد تالاری، محمد جواد جعفزی و فرهاد بابایی از تیم خانه بسکتبال کاشان در جریان رقابت‌های لیگ دسته یک ملی بسکتبال آقایان ایران نیز به کمیته انضباطی فراخوانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • برنامه روز پنجم مسابقات تیراندازی
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • برنامه روز پنجم مسابقات/ ۲ تیرانداز در خط آتش
  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • احضار عوامل حواشی لیگ برتر بسکتبال به کمیته‌های انضباطی و فنی
  •  شمس‌آذر قزوین به جریمه نقدی محکوم شد
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها