Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@06:05:22 GMT

نیاز فوری کشور، کاداستر ملکی است

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۷۷۳۴

نیاز فوری کشور، کاداستر ملکی است

منصوری با اشاره به اینکه نیاز فوری کشور، کاداستر ملکی است، گفت: برای اجرای این طرح باید اهتمام جدی در همه بخش‌ها و ارکان نظام باید وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «مسعود منصوری» شب گذشته (یکشنبه اول دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره موضوع زمین خواری و اقدامات ضروری برای جلوگیری از این پدیده به بیان توضیحاتی پرداخت و با ارائه تعریفی از کاداستر گفت: نیاز فوری کشور، کاداستر ملکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متخصص و مدرس حقوق اراضی و منابع طبیعی درباره علت محقق نشدن طرح کاداستر گفت: علت محقق نشدن طرح کاداستر صرفاً به علت کمبود منابع مالی نیست بلکه یکی از علت‌های آن این است که اهتمام جدی در همه بخش‌ها و ارکان نظام باید وجود داشته باشد.

 

وی درباره قانون حدنگار گفت: بر اساس قانون «حدنگار» دستگاه‌ها وظیفه دارند اسناد مالکیت خود را به همراه نقشه هایش در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار دهند تا این سازمان، اسناد کاداستر را صادر کند.

 

منصوری با بیان اینکه دستگاه ها، متولی عرصه‌های کشور هستند، گفت: سازمان جنگل‌ها و مراتع، متولی بیش از ۸۰ درصد عرصه‌های کشور است و سازمان ملی زمین و مسکن در حوزه اراضی شهری و سازمان امور اراضی در حوزه کشاورزی هم متولی عرصه هستند.

 

متخصص و مدرس حقوق اراضی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه سازمان منابع طبیعی کشور بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از عرصه هایش را رقومی سازی کرده و در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار داده است، گفت: با این وجود استاندارد‌های کاداستر را ندارد و باید اشکالات آن مبتنی بر استاندارد‌های کاداستر رفع شود.

 

منصوری با تاکید بر اینکه نبود کاداستر تنها عامل زمین خواری نیست، گفت: اما یکی از مهمترین علت‌های آن است. اولویت نخست در کاداستر کشور، اراضی ملی و املاک دولت است و نباید از آن غفلت شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شب یلدا کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های مساجد انتخابات نماز جمعه فعالیت های مسجدی طرح ملی فهما استان بوشهر پدیده زمین خواری طرح کاداستر مبارزه با زمین خواری زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ناصری، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۱۵۹۰ مترمربع از اراضی ملی گمرکان که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید آنها خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6098233

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد