Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس عزیزخانی شامگاه یکشنبه در جمع اولیای دانش آموزان در دبیرستان بنت‌الهدی، با بیان اینکه خانواده و آموزش و پرورش ۲ رکن اساسی در پویایی و پیشرفت جامعه هستند، ابراز کرد: هم افزایی و بالا بردن دانش و آگاهی خانواده‌ها تاثیر بسیاری در بهتر شدن وضعیت تربیتی نوجوانان خواهد داشت.
عزیزخانی با تاکید بر مدیریت دوران بحرانی نوجوانان توسط خانواده‌ها، تصریح کرد: رفتار والدین باید طوری باشد که نوجوانان دچار دوگانگی و تضاد ارزش ها نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسؤول تغییرات هورمونی را از عوامل مهم در تغییر حالت های روحی نوجوان دانست و بیان کرد: خانواده ها با ایجاد ارتباط موثر با نوجوانان و درک متقابل آنها، زمینه اعتماد و همدلی را به منظور رفع آسیب های ناشی از تغییر حالات روحی نوجوان فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه نوجوانان در این سن به مرحله تفکر انتزاعی می رسند، خاطرنشان کرد: والدین و معلمان باید در تعامل با نوجوانان پیش قدم باشند زیرا ارتباط موثر، تعامل و همدلی از بروز آسیب های دوران نوجوانی پیشگیری می‌کند.
عزیزخانی توجه ویژه به سبد غذایی نوجوانان را از موارد مهم برشمرد و افزود: کمبود آهن و کمبود کلسیم از جمله مواردی است که نوجوانان در سن رشد با آن درگیر هستند، از این رو خانواده ها با در نظر گرفتن خوراکی هایی که ارزش غذایی بالایی دارند می‌توانند در بهبود سلامت نوجوانان قدم های موثری بردارند.
وی با تاکید بر اینکه خانواده‌های قانونمدار و اقتدارگرا در تربیت فرزندان موفق‌تر عمل می کنند، یادآور شد: حاکم بودن نظم و محبت در محیط خانواده ۲ رکن اصلی در خانواده‌های قانون مدار و اقتدار گرا است.

برچسب‌ها ابهر آسیب های اجتماعی افسردگی کودکان نوجوانان آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابهر آسیب های اجتماعی افسردگی کودکان نوجوانان آموزش و پرورش دانش آموزان ابهر آسیب های اجتماعی افسردگی کودکان نوجوانان آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی، ظهر سه شنبه در جلسه تشریح پروژه نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، نقش معلم را در شکل‌گیری هویت دانش‌آموزان نقشی بی‌بدیل دانست و گفت: تکلیفی که در راستای آموزش و تربیت دانش آموزانی که سکان مدیریتی کشور را در مشاغل و مسندهای مختلف به عهده خواهند گرفت برای همه واضح است.

وی، رسالت و مسئولیت مدیران و معلمان دستگاه تعلیم و تربیت را سنگین و مهم دانست و افزود: دانش‌آموزان سرمایه بزرگ اجتماعی هستند که متأسفانه مدتی دشمن نفوذ کرده و به دنبال آسیب رساندن به دانش‌آموزان ما است و قطعاً تدبیر، مدیریت و چاره اندیشی مسئولان در خنثی سازی و شکست این برنامه‌ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

بخشی، پروژه نماد را تکمیل کننده قانون حمایت از اطفال و نوجوانان برشمرد و تصریح کرد: کودکان و نوجوانانی که در معرض بزه دیدگی یا ورود آسیب به سلامت جسمی و روحی هستند در طرح نماد مورد پایش و غربالگری قرار خواهند گرفت و پیگیری و تعقیب ترک فعل‌های دستگاه‌ها نسبت به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و اجرای طرح نماد در دستور کار دادستانی است و اگر تخلفی از اجرای این قانون و یا ترک فعلی گزارش شود، اقدامات قانونی را انجام خواهیم داد.

کد خبر 6099504

دیگر خبرها

  • آموزش پیش از ازدواج و خانواده به بیش از ۶ هزار زنجانی ارایه شد
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با بروز بیماری‌های قلبی
  • تحلیلی راهبردی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • تحلیلی راهبردی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مسایل مهم و محوری در ایلام است
  • دسترسی آسان دانش آموزان به فضای مجازی عامل آسیب‌های اجتماعی نوظهور
  • رسانه‌ها و معلمان در پیشگیری از خودکشی نقش مهمی دارند
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک