Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:14:12 GMT

اولین مدرسه سبز در قزوین تاسیس می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۸۱۱۷

اولین مدرسه سبز در قزوین تاسیس می‌شود

عسگر علی جوانبخت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تحقق مدیریت سبز یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش و سازمان نوسازی است که در این راستا اولین مدرسه سبز در استان قزوین تأسیس خواهد شد.

وی بیان کرد: قرار است تعداد ۴ مدرسه سبز را در استان تأسیس کنیم و با حذف انرژی فسیلی از چرخه این مدارس و بهره گیری از انرژی خورشیدی گامی در مسیر سالم سازی محیط زیست برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین یادآور شد: در این مدارس ضمن ایجاد فضای سبز و باغچه مناسب توسط خود دانش آموزان و نگهداری مستمر آن، مدیریت پسماند و زباله در این مدارس هم بر اساس اصول تدوین شده است.

جوانبخت اظهار داشت: کاهش آلاینده‌های صوتی، بررسی ساختار برچسب انرژی، بهره گیری از دودکش خورشیدی و استفاده از قواعد آتش نشانی برای کاهش آلاینده اقدام می‌شود.

وی گفت: مدرسه سبز به عنوان یک مدل شاخص در منطقه آبگیلک که از مناطق کمتر بر خوردار قزوین است تأسیس می‌شود و در روزهای آینده کلنگ اولین مدرسه در این منطقه به زمین زده می‌شود.

جوانبخت افزود: این مدرسه در مدت ۲ تا سه سال ساخته خواهد شد و در آن آموزش مهارتی دانش آموزان با مباحث زیست محیطی در اولویت است.

کد خبر 4805002

منبع: مهر

کلیدواژه: نوسازی مدارس اداره کل آموزش و پرورش قزوین بوشهر ایلام تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی آلودگی هوا شب یلدا بیرجند یاسوج بارش برف استانداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود

قهرمان رحمانی مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌ها است، گفت: با جذب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه‌تمام استان تکمیل می‌شود و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای‌آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستان‌ها است، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستان‌ها و ۸ طرح نیمه‌تمام می‌توان گام مؤثری در توسعه فضا‌های آموزشی استان برداشت.

پیام صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه‌سازی، گفت: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه‌سازی استفاده کرد.

وی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور