Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان از راه اندازی سامانه استعلام بر خط در استان خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه احراز هویت افراد بدون ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی در دستگاه اجرایی فراهم شد.

«رضا راحت دهمرده» با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: ثبت احوال یکی از سازمانهای با ایجاد اصلاح اساسی سیستم ثبت احوال و اختصاص شماره ملی منحصر به فرد برای همه افراد و اسناد ثبت احوال و   آرشیو الکترونیکی اسناد و ایجاد پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور یکی از سازمانهایی است که همه خدمات آن به صورت الکترونیکی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان سامانه استعلام بر خط یادآور شد: بیش از 20 سازمان و نهاد با پایگاه های ثبت احوال استان به سامانه بر خط دسترسی دارند.

 

دهمرده با اشاره به اینکه آخرین استعلامات افراد در سامانه بر خط بارگذاری می شود، گفت: همه دستگاه های اجرایی موکلف هستند  احراز هویت و اصالت شناسنامه با سامانه بر خط انجام دهند و از گرفتن کپی شناسنامه و کارت  هوشمند ملی برای ارائه خدمات پرهیز کنند. 

 

وی افزود: دستگاه هایی که تا کنون به سامانه استعلام بر خط  دسترسی ندارند با ارائه درخواست به این خدمت مجهز شوند.

 

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای بیش از 9 هزار پرونده برای فاقدین شناسنامه تشکیل شده است،  ادامه داد: هویت 31 هزار نفر از فاقدین شناسنامه از سوی مراجع ذی صلاح احراز و برای آنان شناسنامه صادر شده است.

 

دهمرده  تاکید کرد: از جمعیت یک میلیون ۸۵۰ نفر واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند یک میلیون و ۶۵۰ نفر کارت ملی هوشمند دارند.

 

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شب یلدا مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان اردبیل اصالت شناسنامه ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان از رصد و نظارت بر سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مظفر جمالی‌نژاد، ظهر امروز، در دیدار  با استاندار لرستان گفت: تحقق  شعار سال برای امید و اعتمادآفرینی‌ هرچه بیشتر در جامعه نیازمند همراهی و اهتمام دستگاه‌های اجرایی است.

او با اشاره به اتخاذ سیاست پیشگیرانه و اقدام به‌موقع دیوان محاسبات لرستان در چارچوب اختیارات قانونی، اضافه کرد: استفاده از تهیه تفریغ زودهنگام، تهیه گزارش‌های تحلیلی و آسیب‌شناسی و راه‌اندازی سامانه 198 ازجمله اقدامات این اداره‌کل است.

توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان عنوان کرد: رصد و نظارت بر سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی، بازدید‌های میدانی، برگزاری نشست‌ها و دوره‌های  آموزشی و تخصصی از دیگر اقدامات این اداره‌کل بوده‌است.

جمالی‌نژاد با اشاره به کمک به پیشرفت و توسعه لرستان، بیان کرد: دستاوردهای خوبی را در تحقق منابع  و مصارف بودجه،  جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی به‌دست آورده‌ایم.

ابوطالب شفقت، استاندار لرستان، نیز در این نشست گفت: تصمیم‌گیری  مؤثر و اجرای برنامه‌های کلان و راهبردی نیازمند اصلاح و بازنگری در فرآیندها و نظام بودجه‌ریزی فعلی است.

او ورود دیوان محاسبات را به حوزه شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی بسیار مهم دانست و یادآور شد: از ارسال گزارش‌های  تحلیلی و نتایج نظارت برخط ماهانه برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر استقبال می‌کنیم.

انتهتی پیام/645

دیگر خبرها

  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • دیوار و شیپور نباشند باید پشت شیشه آگهی زد
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • شناسایی صفحات جعلی توسط احراز هویت + فیلم
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات