Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون منابع انسانی دادگستری لرستان بر نقش وکالت در استیفای حقوق اشخاص و تسریع در فرآیند دادرسی تاکید کرد وگفت: این مهم نیازمند جذب و بکارگیری دانش آموختگانی است که علاوه بر تخصص وتجربه از تعهد بالایی برخوردار بوده است. تاریخ انتشار: 08:49 - 02 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۳۹۶

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، فیض اله شیرزادی معاون منابع انسانی دادگستری کل استان لرستان بیان داشت: آزمون سراسری وکالت امسال همزمان با سراسر کشور در فضایی رقابتی و برابر و با حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر متقاضی لرستانی فارغ التحصیل حقوق در دو حوزه امتحانی دانشگاه پیام نور ویژه خواهران و دانشکده فنی شهید مدنی ویژه برادران و با نظارت عوامل حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به نحو مطلوب و شایسته برگزار گردید و در هفته‌های آینده نتایج اوّلیه این آزمون با نظارت قوّه قضاییه و از طریق سازمان سنجش کشور به اطلاع عموم خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادگستری کل لرستان در خصوص نقش و جایگاه وکالت تاکید نمود: نقش وکالت در تشکیل صحیح پرونده و طرح دعاوی کیفری و حقوقی، کمک به روشن شدن حقیقت، استیفای حقوق اشخاص و تسریع در فرآیند دادرسی مهم و ارزشمند است و این مهم نیازمند جذب و بکارگیری دانش آموختگانی است که علاوه بر تخصص وتجربه از تعهد بالایی برخوردار بوده و دانش حقوقی خود را در خدمت احقاق حق و اجرای عدالت قرار دهند.

شیرزادی خاطرنشان نمود: وکیل به عنوان یک بال فرشته عدالت کمک شایانی در احقاق حق نموده و به عنوان زبان گویا وقلم پویا در خدمت عدالت بوده و مدافع موکل خویش می‌باشد و انتظار عمومی این است که وکلا در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی با رعایت اخلاق حرفه‌ای کمک کار قضات زحمتکش و پرتلاش دادگستری باشند.

بیشتر بخوانید: جذب نخبگان و پرورش نیروی انسانی اسلامی عملگرا عامل ترقی دستگاه قضایی است

وی تصریح کرد: توفیق احقاق حق و اجرای عدالت نعمت بزرگی است که به دست قضات و با کمک وکلا، کارشناسان و مشاوران میسر می‌شود و همه این عوامل باید تلاش خویش را برای تحقق عدالت به کار گیرند تا هم رضای خدا و هم رضایت مردم به عنوان، ولی نعمتان ما جلب شود و نکته‌ی مهم آن است که همواره خداوند ناظر بر اعمال ما بوده و ما با هرنقش اجتماعی باید در درگاه عدالت محور خدای بزرگ پاسخگو بوده، زیرا خدا بهترین قاضی و بهترین وکیل است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاون دادگستری لرستان آزمون وکالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است

عباس درودی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زیرساخت‌های شهرستان که مهمترین آن راه‌ها است خصوصاً در محورهای منتهی به محل استقرار معادن و تردد ناوگان باربری معادن نیازمند رسیدگی جدی و فوری از ناحیه مدیران استانی و شهرستانی است‌.

دادستان بردسکن بیان کرد: معادن به صورت مستمر حقوق دولتی را پرداخت می‌کنند اما مسؤولین در اختصاص و هزینه کرد آن در زیرساخت‌هایی که مورد استفاده خود معادن نیز است تاکنون کوتاهی کردند که این مهم مسیر شکوفایی و پیشرفت معادن را با خلل مواجه کرده است.

وی افزود: مسؤولان اجرایی شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطالبات شهروندان در این خصوص را با جدیت از استان پیگیری و مطالبه کند.

درودی نیا بیان کرد: لازم است ابتدا پیگیری جدی جهت وصول اعتبارات ضروری از محل حقوق دولتی معادن صورت پذیرد و متعاقباً محل هزینه کرد اعتبارات وصولی شهرستان از محل حقوق دولتی معادن در اولویت‌های اصلی شهرستان نظیر راه‌ها، استحکام قنوات، درخت کاری و پیشگیری از پدیده ریزگردها، محیط زیست و … برای شهروندان تشریح شود تا مردم علاوه بر ایجاد اشتغال از سایر مزایا، برکات و منافع معادن برای شهرستان نیز مطلع شوند.

کد خبر 6090661

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود