Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مسئول مؤسسه قرآنی «آوای وحی» شهرستان تفت با اشاره به تشکیل شورای عالی فعالان قرآن در این شهرستان گفت: فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی شهرستان تفت به دور از موازی کاری انجام می‌شود.

اعظم‌السادات حسینی، مدیر مسئول مؤسسه قرآنی «آوای وحی» شهرستان تفت در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: مؤسسه قرآنی آوای وحی در سال 1390 با پنج قرآن‌آموز در رشته حفظ به صورت رایگان فعالیت خود را در شهر تفت آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این تعداد با حفظ هفت جزء از قرآن کریم، در دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در قم شرکت کردند و با حفظ 30 جزء قرآن در این مؤسسه به آموزش قرآن پرداختند.

حسینی با اشاره به اینکه تاکنون 20 نفر در این مؤسسه موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند افزود: هرساله همزمان با میلاد پربرکت حضرت زهرا(س) جشن ویژه برای حافظان کل سال برگزار می‌شود و در سال جاری نیز که تاکنون 5 نفر توانسته‌اند حفظ قرآن کریم را به اتمام برسانند در روز ولادت حضرت زهرا(س) جشنی ویژه برای آنها برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام 120 قرآن‌آموز در آزمون قرآن و عترت

مدیر مسئول مؤسسه قرآنی آوای وحی شهرستان تفت گفت: در بخش برادران نیز دوره‌های حفظ قرآن کریم با تدریس عطارزاده از یزد در حال برگزاری است.

حسینی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت بیان کرد: هرساله قرآن‌آموزان این موسسه در آزمون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت می‌کنند و امسال 120نفر زیر نظر مؤسسه آوای وحی در آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

وی از برگزاری دوره تخصصی صوت و لحن قرآن کریم برای اولین بار و دوره تجوید قرآن کریم با تدریس مدرسی‌زاده ویژه بانوان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: کلاس‌های حفظ قرآن کریم در این مؤسسه در اجزای گوناگون تشکیل می‌شود و افراد در سطح‌های مختلف در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

اجرای فعالیت‌های قرآنی به دور از موازی‌کاری

حسینی با اشاره به تشکیل شورای عالی فعالان قرآن ویژه شهرستان تفت به همت این مؤسسه بیان کرد: برنامه‌های محفل انس با قرآن کریم، کرسی‌های تلاوت، جشن غدیر، طرح تلاوت ویژه ماه رمضان و... به همت این شورا با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های قبلی در محل‌های مختلف اجرایی می‌شود.

وی افزود: کارهای قرآنی و فرهنگی شهرستان تفت به دور از موازی کاری است و ما در موسسه افرادی که خواهان دوره قرائت هستند را به مراکزی که فعالیت قرائت را به صورت تخصصی انجام می‌دهند محول می‌کنیم.

مدیر مسئول موسسه آوای وحی تفت اظهار کرد: تاکنون دوره‌های تربیت مربی متفاوتی زیر نظر اوقاف و قم برگزار شده‌ است و همچنین در ابتدای سال دوره تربیت مربی رواخوانی و روان‌خوانی را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار کردیم و اکنون در حال برگزاری دومین دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم استاد میرتقی در شهرستان تفت هستیم که این دوره با حضور 20نفر در حال برگزاری است.

لزوم توسعه وقف‌های قرآنی

وی با اشاره به اینکه وقفیات خوبی در زمینه روضه خوانی برای اهل‌البیت و طبخ غذا برای مراسم های مذهبی وجود دارد اما وقف در زمینه قرآن ناچیز است گفت: لازم است مردم را در جریان امر وقف ویژه فعالیت‌های قرآنی نیز قرار داد زیرا طبق حدیث ثقلین قرآن و عترت در کنار هم هستند و هردو فریضه مهمی هستند که لازم است بها داده شوند.

حسینی ضمن تأکید بر فرهنگسازی در زمینه وقف قرآن افزود: متأسفانه این گونه رواج داشته‌ که همیشه کلاس‌های قرآنی در مکان‌های محقر و انباری برگزارمی‌شده‌، در صورتی که این فرهنگ نادرستی است و باید به نحواحسن به فکرایجاد بهترین فضاها برای کار قرآنی باشیم تا به این شکل جوانان بیشتری به قرآن جذب شوند و هم شأنیت قرآن کریم حفظ شود.

مدیر مسئول موسسه قرآنی آوای وحی شهرستان تفت بیان کرد: الحمدالله محیط آموزشی این موسسه دارای امکانات خوبی است اما لازم است به لحاظ مکان، وقف‌هایی برای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا یزد خبرگزاری ایکنا فعالیت های قرآنی وقف قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد

یک فعال مسیحی به نام جِید سانبِرگ (Jade Sanberg) تحت حمایت پلیس سوئد، به قرآن هتک حرمت کرد. این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد