Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@20:22:56 GMT

درخواست تغییر وزیران خارجه و کشاورزی سودان

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۸۴۳۲

درخواست تغییر وزیران خارجه و کشاورزی سودان

نخست وزیر دولت انتقالی سودان از ائتلاف آزادی و تغییر خواست تا فرصتی برای تغییر وزیران خارجه و کشاورزی در اختیار او قرار دهد. ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سودان تریبون، ائتلاف آزادی و تغییر از عبدالله حمدوک خواست تا عیسی عثمان شریف وزیر کشاورزی را به دلیل شکست درانجام وظایفش در کنار خانم اسماء عبدالله وزیر خارجه سودان از سمت خود برکنار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه به این روزنامه سودانی گفتند: نخست وزیر دولت انتقالی خارطوم از ائتلاف آزادی و تغییر فرصت خواست تا عملکرد تمام وزیران را مورد بررسی قرار دهد.

سودانی‌ها خواستار لغو مصونیت قاتلان شهدای انقلاب شدند

این منافع افزودند: ائتلاف آزادی وتغییر که شریک قدرت حاکم در سودان است، عملکرد وزیران دولت انتقالی را مورد بررسی قرار داده و به حمدوک اعلام کرده است از این پس عملکرد وزیران را مورد بررسی قرار نخواهد داد و این مهم به عهده نخست وزیر خواهد بود.

بر اساس توافقنامه سیاسی که بین نظامیان و ائتلاف آزادی و تغییر امضاء شده‌است عبدالله حمدوک به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی انتخاب شد و وزیران کابینه‌اش به پیشنهاد ائتلاف آزادی و تغییر تعیین و با تایید رئیس شورای حاکمیتی  درسمت‌های خود مشغول فعالیت شدند.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان