Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:49:24 GMT

اورژانس گیلان با کمبود نیروی انسانی مواجه است

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۸۴۷۶

اورژانس گیلان با کمبود نیروی انسانی مواجه است

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر پیمان اسدی شامگاه یکشنبه در گفتگوی تلفنی با بخش ویژه خبری شبکه باران با اشاره به فعالیت ۶۲ پایگاه اورژانس در سطح شهرها و روستاها این استان، اظهار کرد: بیش از ۴۸۰ نیروی عملیاتی در اورژانس گیلان مشغول به خدمات رسانی هستند.

اسدی به برخی امکانات و تجهیزات اورژانس گیلان اشاره کرد و افزود: ۱۳۰ دستگاه آمبولانس عملیاتی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ظرفیت حمل ۱۰ مصدوم در مرکز استان وجود دارد که در حوادث پر تلفات از آن بهره گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود دو موتور آمبولانس در شهر رشت، گفت: از این موتور آمبولانس‌ها در زمان ترافیک برای خدمات رسانی استفاده می‌شود.

رئیس اورژانس گیلان همچنین به اضافه شدن ۱۱ دستگاه آمبولانس جدید مخصوص نقاط صعب العبور از سوی اورژانس کشور به این استان اشاره کرد و ادامه داد: این تعداد آمبولانس در روزهای آینده در اختیار پایگاه‌های صعب العبور استان گیلان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بهره برداری از پایگاه اورژانس هوایی استان گیلان از شهریور ماه امسال، تصریح کرد: در این پایگاه یک فروند بالگرد بل ۲۰۵ وجود دارد که در زمان‌های بحرانی از این بالگرد استفاده خواهد شد.

اسدی در ادامه به برخی مشکلات و موانع موجود در مسیر انتقال مصدومان اشاره و با بیان اینکه ترافیک شهری یکی از مهم‌ترین معضلاتی است که در زمان انتقال مصدومان به مراکز درمانی به ویژه در شهرهای بزرگ با آن رو به رو هستیم، افزود: البته در سال‌های اخیر مردم همکاری خوبی با اورژانس داشته‌اند اما این معضل در شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان، تالش و لنگرود بیش از سایر مناطق وجود دارد که زمان انتقال بیمار به مراکز درمانی را افزایش می‌دهد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم گسترش پایگاه‌های اورژانس در سطح استان، گفت: بر اساس هدف گذاری‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ باید ۳۱ پایگاه اورژانس در استان راه اندازی شود.

رئیس اورژانس گیلان با بیان اینکه جذب نیروی انسانی نیز یکی دیگر از مواردی است که باید مسئولان درباره آن اقدامات لازم را انجام دهند، تأکید کرد: پیگیری‌های در این زمینه از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده که امیدواریم نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد. البته نیازمند

کد خبر 4804968

منبع: مهر

کلیدواژه: اورژانس گیلان رشت بوشهر ایلام تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی آلودگی هوا شب یلدا بیرجند یاسوج بارش برف استانداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند

به گزارش صدای ایران،از ایرنا،سید حمید حسینی روز شنبه افزود: این حادثه حوالی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان آمبولانس پایگاه اورژانس راسخی نیشابور و آمبولانس پایگاه اورژانس زعفرانیه سبزوار به صحنه حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه پنج نفر ارزیابی شد که اقدامات پیش بیمارستانی برای تمامی مصدومان این حادثه انجام شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور بیان کرد: ۲ مصدوم این حادثه در محل به صورت سرپایی درمان و سه مصدوم دیگر توسط آمبولانس پایگاه راسخی از اورژانس نیشابور و آمبولانس پایگاه زعفرانیه از اورژانس سبزوار به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه» را زیر پوشش دارد و به صورت شبانه‌روزی و رایگان به این جمعیت خدمات ارائه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند