Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:45:02 GMT

وضع کیفی هوا در البرز همچنان ناسالم است

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۸۵۴۰

وضع کیفی هوا در البرز همچنان ناسالم است

فردین حکیمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در ساعت ۸:۳۸ صبح امروز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های نظرآباد و ساوجبلاغ برای تمام گروه ها ناسالم است.

وی اظهار داشت: شاخص آلودگی هوا در این شهرستان ها به ترتیب ۱۵۳ و ۱۵۹ بوده و در وضعیت قرمز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیمی اضافه کرد:‌همچنین وضع کیفی هوا در شهرستان های کرج و فردیس نیز به ترتیب ۱۴۷ و ۱۵۰ بوده و در مرز رسیدن به وضعیت هشدار و قرمز می باشد.

وی  به مردم توصیه کرد که با توجه به تشدید آلودگی هوا ، افراد مبتلا به بیماری های قلبی ریوی ،کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند .

مدیر کل هواشناسی البرز اعلام کرد که بر اثر پایداری جوی ، میزان آلاینده‌ها در این استان تا روز چهارشنبه هفته جاری تشدید می‌یابد.

منصور رحمانیان اظهار داشت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از جوی پایدار همراه با افزایش آلاینده‌ها در استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته با عبور موج ضعیف و ناپایدار از منطقه البرز مرکزی به دلیل شمالی شدن سوی جریانات و وزش باد به طور موقت تا ظهر امروز از مقدار آلاینده‌ها کاسته می شود، گفت: دوباره با استقرار جوی پایدار روند افزایش آلاینده‌ها را تا چهارشنبه هفته جاری خواهیم داشت.

 آسمان امروز دوشنبه،صاف تا کمی ابری، وزش باد، کاهش موقت آلاینده‌ها، سه‌شنبه ،صاف و افزایش آلاینده‌ها و چهارشنبه صاف تاکمی ابری،‌افزایش آلاینده‌ها و پنجشنبه هفته‌جاری قسمتی تا نیمه ابری ،‌بعضی ساعات بارش باران،‌ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

دمای کمینه و بیشینه امروز استان در روز های  دوشنبه ، سه‌شنبه و چهارشنبه بین چهار تا ۱۴ درجه بالای صفر و پنجشنبه بین پنج تا ۱۵ درجه بالای صفرخواهد بود.

سرعت وزش باد عصر امروز دوشنبه ۲۴ کیلومتر در ساعت، ‌پس‌فردا سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۰ کیلومتر در ساعت و پنجشنبه هفته‌جاری ۲۴ کیلومتر درساعت است.

این مسوول با اشاره به اینکه طی مدت زمان یاد شده کاهش افق دید،‌و کیفت هوا برای همه گروه ها را در استان خواهیم داشت،‌ توصیه کرد که مردم از تردد غیر ضروری در سطه شهر خودداری کنند.

رحمانیان تاکید کرد: کودکان،‌سالمندان،‌بیماران قلبی و عروقی و ریوی از فعالیت طولانی مدت در خارج از منزل خوداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین مانند ورزش خارج از منزل نداشته باشند.

طی ۱۷ روز گذشته هوای استان البرز به لحاظ کیفی ناسالم برای گروه های حساس و ناسالم بود.

برچسب‌ها پایش کیفی هوا آلودگی هوا استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پایش کیفی هوا آلودگی هوا استان البرز پایش کیفی هوا آلودگی هوا استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی

مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا بیانگر ورود یک سامانه بارشی از فردا سه شنبه از مناطق جنوب غربی کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش بینی‌ها از روز چهارشنبه تا حداقل پایان هفته در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه عمدتا در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان خواهد بود.

به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بر این اساس امروز دوشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال خسارت به اشیاء و سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ صادر شده است.

روند افزایش دمای هوا تا صبح چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت، اما پس از شروع فعالیت سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • پایداری جوی همراه با افزایش دما در گلستان تا چهارشنبه
  • استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت