Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@03:34:00 GMT

تعداد دانشگاه های دولتی کم میشود!

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۸۸۹۲

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه تعداد مراکز آموزش عالی دولتی ما با اجرای طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کمتر خواهد شد، افزود: در نتیجه اجرای این طرح برخی مراکز ادغام و یا برخی نیز تجمیع خواهند شد ناطقان: معاون آموزشی وزارت علوم از کاهش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سال ۹۹ با اجرای طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر علی خاکی صدیق ضمن بیان این مطلب در خصوص جزییات اجرای طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اظهار کرد: اجرای این برنامه توسط وزیر علوم شروع و حتی مجری طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تعیین شده است و قرار است اجرای طرح را با اختیارات کامل پیش ببرد.

وی در ادامه از تکمیل و نهایی شدن طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و تصریح کرد: این طرح در سال ۹۷ و نیمه اول ۹۸ انجام شده را امروز نهایی و تکمیل کردیم و کاری که باید انجام می گرفت تعیین یک مجری برای اجرای طرح بود که این مجری را نیز مشخص کردیم.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین بر ضرورت آماده سازی و فضاسازی برای اجرایی کردن طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این فضاسازی در حال انجام است و قرار است طبق برنامه زمانی اعلام شده این طرح از سال ۹۹ اجرایی شود.

دکتر خاکی صدیق یادآور شد: اینکه اجرای طرح فوق چه مقداری زمان می‌برد و یا ابتدا از چه مراکز شروع خواهد شد به مجری طرح بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه تعداد مراکز آموزش عالی دولتی ما با اجرای طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کمتر خواهد شد، افزود: در نتیجه اجرای این طرح برخی مراکز ادغام و یا برخی نیز تجمیع خواهند شد و در استان‌ها نیز شبکه‌های علمی تولید می‌شوند که این شبکه‌ها به جای موسسات کنونی با ماموریت‌های خاصی که تعریف خواهد شد فعالیت می‌کنند.
منبع: ایسنا برچسب ها: دانشگاه ، مراکز ، تجمیع ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دانشگاه مراکز تجمیع ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد حسینی با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند

دکتر حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )