Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های آلیش مردان قهرمانی جهان از دیروز (یکشنبه) در شهر نورسلطان قزاقستان آغاز شد و در پایان مسابقات روز نخست محمد نبی زاده در وزن ۷۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و روح اله نعمتیان در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

بر همین اساس نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم روح اله نعمتیان در کشتی نخست با نتیجه ۶ بر صفر دانیلا لوپویوهوف از استونی را شکست داد، اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب مارلن عبدالرسول اف از قرقیزستان شد و به مدال برنز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آزادکاران در مجموعه ورزشی انقلاب اردو می‌زنند

در وزن ۷۰ کیلوگرم محمد نبی زاد در دور نخست با نتیجه ۱ بر ۱ از سد یوری سیری از اوکراین گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱ بر صفر آلتاناران رینچنیدورج از مغلوستان را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۶ بر صفر مقابل نیکیتا لوپویوهوف از استونی به پیروزی دست یافت. نماینده کشورمان در دیدار فینال با نتیجه ۸ بر ۵ مقابل الدیار سکسینبایف از قرقیزستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۰ کیلوگرم حبیب اله ترابی در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۴ تسند آیوش جانلاوتسوگزول از مغولستان ار از پیش رو برداشت، اما در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب بهروز گل محمدزودا از تاجیکستان شد و به عنوان ششم رسید.

در وزن ۹۰ کیلوگرم امیررضا بوداغی در دور اول با نتیجه ۳ بر صفر راهول دوتری از هند را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل سوحباتار تسوگتسومبر از مغلوستان به برتری دست یافت، اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب سیلاپبردی نوریف از ترکمنستان شد و به عنوان چهارم رسید.

در این مسابقات دیدار‌های رده بندی برگزار نشد و یک مدال برنز بر اساس امتیازات کشتی گیران به آن‌ها اهداء شد.

امروز در مسابقات ۲ وزن پایانی، حسن غفاری و پوریا رمضانی در اوزان ۱۰۰ و ۱۰۰+ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.

همچنین در روز نخست رقابت‌های آلیش قهرمانی زنان جهان نیز فاطمه فتاحی جویباری در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره و زهرا یزدانی در وزن ۵۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. سحر غنی زاده در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز چهارم شد.

بر همین اساس در وزن ۵۵ کیلوگرم زهرا یزدانی در کشتی نخست با نتیجه ۱ بر صفر وایشناوی از هند را مغلوب کرد، اما در کشتی بعد مقابل بوتاگاز دی اوسونبایف از قزاقستان شکست خورد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۰ کیلوگرم فاطمه فتاحی جویباری در دور اول با نتیجه ۳ بر صفر رایا کیوسوا از بلغارستان را از پیش رو برداشت وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۲ از سد نودیرا کورابووا از ازبکستان گذشت و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۶ بر صفر مقابل دبورا ووس کایلی از هلند پیروز شد، اما در دیدار فینال مقابل میریم مومونوا از کشور قرقیزستان با نتیجه ۵ بر یک مغلوب شد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که به صورت دوره‌ای برگزار شد، هانیه قدرتی پور در کشتی نخست با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب اولجان دیاسبایف از قزاقستان شد. وی در کشتی بعد با نتیجه ۲ بر صفر داتو تجشیری از هند را مغلوب کرد، اما در دور سوم با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب سوریا کلوندر زوی از هلند شد و با توجه به اینکه جزء دو نفر برتر گروه خود نشد، از دور رقابت‌ها کنار رفت و پنجم شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم سحر غنی زاده در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر نارگیزا حامدوا از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب نادیا هراشیمنکو از اوکراین شد و به عنوان چهارم رسید.

در این مسابقات دیدار‌های رده بندی برگزار نشد و یک مدال برنز بر اساس امتیازات کشتی گیران به آن‌ها اهداء شد.

مریم احمدی و هانیه عاشوری ۲ نماینده دیگر کشورمان امروز و در اوزان ۷۵ و +۷۵ کیلوگرم به میدان می‌روند.

بیشتر بخوانید: بازهم تغییرات در خزانه داری فدراسیون کشتی/ شکوری سرپرست جدید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟

برخی از کشتی‌گیران کشورمان با ملیت دیگر در انتخابی المپیک پاریس مبارزه خواهند کرد.

به گزارش فارس، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام هنری دگلان فرانسه در حالی بهمن ماه سال گذشته برگزار شد که چند کشتی‌گیر ایرانی با ملیت‌های مختلف موفق به کسب مدال شدند.

محمد متقی‌نیا ملی‌پوش اسبق ایران و دارنده مدال برنز جوانان جهان کشتی‌گیر ایرانی بود که در وزن ۷۴ کیلوگرم برای اسپانیا کشتی گرفت و صاحب مدال طلای این مسابقات شد.

اتحادیه جهانی کشتی اسامی شرکت‌کنندگان در آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک را اعلام کرده که نام متقی‌نیا در وزن ۷۴ کیلوگرم به چشم می‌خورد. وی در این رویداد انتخابی برای تیم‌ملی اسپانیا مبارزه خواهد کرد.

در کشتی فرنگی نیز نیکولای محمدی در وزن ۶۰ کیلوگرم برای دانمارک در این انتخابی و برای کسب سهمیه کشتی می‌گیرد.

آرش یوشیدا هم کشتی‌گیر دورگه تیم ملی ژاپن است که در ۹۷ کیلوگرم در ترکیه برای کسب سهمیه المپیک تلاش خواهد کرد. وی در انتخابی قاره آسیا مقابل امیرعلی آذرپیرا مغلوب شد و به سهمیه نرسید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید