Web Analytics Made Easy - Statcounter

وظیفه رسیدگی به امور تشکل‌های صنفی، کانون‌های بازنشستگی، انجمن‌های تخصصی غیرسیاسی و تشکل‌های صنفی با تصویب نمایندگان مجلس به وزارت کشور محول شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز صبح در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون احزاب و فعالیت گروه های سیاسی اعاده شده از شورای نگهبان، با ماده اصلاح ماده ۱ این طرح با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس ماده ۱ این طرح؛ سه‌تبصره به‌شرح‌ زیر به عنوان تبصره‌های (۲)، (۳) و (۴) به ماده (۱) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی مصوب  ۴/۱۱/۱۳۹۴ الحاق و شماره تبصره ‌آن به تبصره (۱) اصلاح می‌شود:

تبصره ۲- انجمن، جمعیت، جامعه و کانون صنفی و خانه‌ها تشکیلاتی هستند که به‌وسیله دارندگان کسب، پیشه، حرفه و تجارت معین، تشکیل شده و اهداف، برنامه‌ها و اقدامات آنان به‌گونه‌ای در جهت منافع خاص مرتبط با آن صنف می‌باشد.

تبصره ۳- اتحادیه‌های صنفی که مطابق قانون نظام صنفی کشور مصوب  ۲۴/۱۲/۱۳۸۲ با اصلاحات بعدی تشکیل می‌شوند و از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت می‌کنند، مشمول این قانون نمی‌باشند.

تبصره۴- کلیه احکامی که در مواد این قانون درخصوص احزاب ذکر شده ‌است به استثنای احکام مربوط به «جبهه» و احکام مذکور در بند «الف» تبصره (۲) ماده (۲)، بند (۴) ماده (۱۶)، بندهای «الف»، «ت»، «ث» و «ح» ماده (۱۳) و مواد (۸) و (۱۷) این قانون درباره «انجمن، جمعیت، جامعه و کانون صنفی و خانه‌ها» لازم‌الاجراء است.

در ادامه نمایندگان به اصلاح ماده ۱۰ پرداختند و آن را ۱۳۰ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

در ماده ۲ این طرح نیز آمده است؛ در ماده (۱۰) قانون عبارت «به‌منظور صدور پروانه جهت تشکیل احزاب، انجمن، جمعیت، جامعه و کانون صنفی و خانه‌ها و نظارت بر فعالیت آنها» جایگزین عبارت «به‌منظور صدور پروانه جهت تشکیل حزب و نظارت بر فعالیت احزاب» می‌شود.

مواد (۱) و (۲) به‌شرح زیر اصلاح شد:

ماده‌ واحده- یک ماده به‌عنوان ماده(۲۳) به قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی مصوب  ۴/۱۱/۱۳۹۴ به‌شرح زیر الحاق و شماره ماده (۲۳) قانون به (۲۴) اصلاح می‌شود:

ماده ۲۳- رسیدگی به امور تشکل‌های صنفی، کانون‌های بازنشستگی، انجمن‌های تخصصی غیرسیاسی و تشکل‌های صنفی دیگری که در قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده مصوب  ۷/۶/۱۳۶۰ طبق ترتیبات تعیین شده برای احزاب و گروههای سیاسی با آنها رفتار می‌شد و اکنون از شمول این قانون مستثنی شده‌اند، به‌عنوان وظیفه سازمانی به وزارت کشور محول می‌شود.

آیین‌نامه اجرائی این ماده پس از ابلاغ این قانون ظرف مدت سه‌ماه توسط وزارت کشور تدوین می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت کشور نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها

به گزارش جماران؛ به نقل از عصرایران، در روز سه شنبه مجمع انجمن صنفی پایگاه های خبری استان تهران برگزار و اعضای جدید هیات مدیره این انجمن برگزار شد.

در مجمع عمومی‌انجمن که روز سه شنبه گذشته با حضور اعضای انجمن صنفی و نماینده وزارت کار برگزار شد، هیات مدیره انجمن ضمن ارائه گزارشی از فعالیت انجمن، انتخابات اعضای جدید هیات مدیره را برگزار کردند.

در انتخابات برگزار شده، از میان کاندیداهای هیات مدیره، آقایان شاملو(ورزش۳) با ۱۲ رأی، فاتح (سیتنا) با ۱۱ رأی، امیری(تابناک) با ۱۰ رأی، نادعلی(جماران) با ۹ رأی و بربریان (اعتدال)با ۸ رأی بعنوان اعضای اصلی و خانم اسکندری(پارسینه) با ۷ رأی و آقای مقدم (الف)با ۵ رأی بعنوان اعضای علی البدل هیات مدیره این انجمن صنفی انتخاب شدند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد