Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان بازرس کل استان هرمزگان از ابطال بخشنامه نیروی انتظامی استان مبنی بر لزوم انجام آزمایش از متقاضیان صدور گواهی عدم اعتیاد در مراکز تشخیصی و درمانی وابسته به آن نیرو خبر داد.

رضا مختاری در جمع خبرنگاران با انتقاد از انحصارگرایی و واگذاری انجام برخی خدمات با تصمیمات و اقدامات خلاف قانون و مقررات در نظام اداری به بخش‌های خاص، آن را مانعی در مسیر تکریم ارباب‌رجوع و تسهیل و حسن انجام امور خواند و اظهار کرد: نباید شاهد صدور دستورالعمل‌های خلاف مقررات توسط دستگاه‌ها باشیم چراکه تکریم شهروندان و تسهیل و تسریع در امر خدمت‌رسانی باعث ارتقای سطح رضایتمندی و اعتماد مردم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرس کل استان هرمزگان ضمن تأکید بر وظایف ذاتی و قانونی سازمان بازرسی با اشاره به بخشنامه صادره از سوی نیروی انتظامی استان هرمزگان مبنی بر لزوم انجام آزمایش از متقاضیان صدور گواهی عدم اعتیاد منحصراً در مراکز تشخیصی و درمانی وابسته به آن نیرو، عنوان کرد: این بخشنامه متقاضیان را مکلف به مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی وابسته به نیروی انتظامی و دریافت گواهی‌های صادره صرفاً از مرجع خاصی می‌کند و گواهی‌های صادرشده از سایر مراکز آزمایشگاهی را قابل ثبت در دفاتر پلیس +10 ندانسته که عملاً این اقدام مغایر با قانون و اختیارات قانونی آن مرجع بوده و باعث دشواری مسیر جهت دریافت گواهی‌های صادره برای شهروندان نیز خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مطابق ماده 22 قانون تشدید مجازات مرتکبین جرائم مواد مخدر، آزمایشگاه‌های دارای مجوز از نیروی انتظامی نیز مجاز به انجام آزمایش اعتیاد بوده و منعی برای انجام این آزمایش در سایر آزمایشگاه‌های دارای مجوز وجود ندارد، تصریح کرد: بر همین اساس با ورود و پیگیری بازرسی کل استان هرمزگان و شکایت به دیوان عدالت اداری به‌موجب رأی وحدت رویه شماره 9809970905812428 مورخ 21-8-1398 هیئت عمومی آن مرجع بخشنامه فوق‌الذکر را به دلیل مغایرت با قانون ابطال کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی

شماری از شهروندان بندرعباسی از بسته بودن سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن گلایه دارند و خواستار اعلام زمان بازگشایی سامانه شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در این خصوص گفت: سامانه به محض تعیین تکلیف متقاضیانی که پیش از این نام نویسی کرده اند برای ثبت نام مجدد در دسترس قرار می‌گیرد.

سعید حاجبی افزود: طی مدت سه سال فراهم بودن امکان ثبت نام در سامانه ۸۰ هزار نفر در بندرعباس نام نویسی کرده اند که تاکنون پالایش ۶۰ هزار نفر انجام شده است.

وی گفت: مبلغ آورده برای متقاضیان تغییر نکرده و ۴۰ میلیون تومان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: قیمت تمام شده برای هر واحد براساس تاریخ روز است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟