Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منبع نزدیک به ریاست جمهوری عراق اعلام کرد برهم صالح رئیس جمهور این کشور تهدید کرد استعفا خواهد کرد.
 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون الجزیره ، یک منبع نزدیک به ریاست جمهوری عراق اعلام کرد برهم صالح رئیس جمهور این کشور تهدید کرد استعفا خواهد کرد.
یک منبع نزدیک به ریاست جمهوری عراق فاش کرد برهم صالح تهدید کرد در صورتی که بعضی احزاب سیاسی به اعمال فشار بر او برای معرفی یک شخص خاص به عنوان مامور تشکیل کابینه، ادامه دهند، استعفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منبع مطلع افزود: برهم صالح تهدید کرد فردی را که مردم راضی نباشند، مامور تشکیل کابینه نخواهد کرد و اقدامی صورت نخواهد داد که آشتی ملی در عراق به خطر بیفتد. برهم صالح منتظر پاسخ مجلس عراق برای مشخص کردن بزرگترین فراکسیون که باید نامزد نخست وزیری را اعلام کند، خواهد ماند.

شروط رئیس جمهور عراق برای معرفی نخست وزیر
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین؛ یک منبع نزدیک به برهم صالح رئیس جمهور عراق گفت: رئیس جمهور عراق منتظر پاسخ رسمی مجلس نمایندگان است که در آن فراکسیون اکثریت پارلمان و نامزد آن‌ها برای نخست وزیری بر اساس سه شرط مشخص می‌شود.
این منبع افزود: شروط رئیس جمهور، دریافت پاسخ رسمی از مجلس نمایندگان، مشخص شدن نام فراکسیون اکثریت و نام نامزد آن‌ها برای نخست وزیری است.

درخواست المالکی، العامری، الحلبوسی و الفیاض از صالح
رهبران ائتلاف سازندگی عراق از برهم صالح رییس جمهور این کشور خواستند که قصی السهیل وزیر آموزش عالی و نامزد این ائتلاف را مامور تشکیل کابینه جدید کند.
پایگاه اینترنتی الفرات نیوز گزارش داد که نوری المالکی رییس ائتلاف دولت قانون، هادی فرحان عبدالله العامری از ائتلاف الفتح، فالح فیصل الفیاض رییس ائتلاف العقد الوطنی و محمد الحلبوسی رییس ائتلاف القوی العراقیه با امضای نامه ای از برهم صالح رییس جمهور عراق خواستند بر اساس ماده 76 قانون اساسی، قصی عبدالوهاب السهیل را مامور تشکیل کابینه کند.

توافق الحلبوسی و بارزانی برای حمایت مشترک از فرایند سیاسی در انتخاب نخست وزیر  
رئیس منطقه کردستان عراق از توافق میان محمد الحلبوسی رئیس پارلمان و نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در کمک به شرکای سیاسی در انتخاب نخست وزیر آینده متناسب با خواست مردم عراق،خبرداد.
دفتر بارزانی در بیانیه ای تاکید کرد: "بارزانی پیش از ظهر روز یکشنبه از محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق استقبال کرده و در نشستی با حضور فواد حسین معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد عراق دو طرف درباره وضعیت عراق، منطقه و مساله تشکیل کابینه جدید دولت فدرال عراق و طرح های قانونی مطرح شده در مجلس عراق با یکدیگر گفت وگو کردند.
بر اساس این بیانیه دوطرف بر"اقدام مشترک برای دست یافتن بر راههای مثبت جهت حل مشکلات به گونه ای که پاسخگوی درخواست های قانونی و در خدمت به همه کشور و مردم باشد، به توافق رسیدند.
در پایان بیانیه آمده که "دو طرف بر حمایت مشترک از فرایند سیاسی و کمک به شرکای سیاسی در انتخاب نخست وزیر آینده عراق موافق با خواست و اراده ملت عراق توافق کردند.

ائتلاف البناء خواستار معرفی «قصی السهیل» به عنوان نخست‌وزیری عراق شد
ائتلاف البناء عراق به رهبری «هادی العامری» از رئیس‌جمهوری این کشور خواست نامزد این ائتلاف را را مأمور به تشکیل کابینه کند.
ائتلاف البناء عراق از رئیس‌جمهوری این کشور خواست نامزد این ائتلاف را را مأمور به تشکیل کابینه کند.
این ائتلاف به رهبری «هادی العامری»، طی نامه‌ای به «برهم صالح»، رئیس جمهور جمهور عراق، اعلام کرد که رهبران فراکسیون‌های زیر مجموعه ائتلاف البناء، «قصی عبدالوهاب السهیل»، وزیر سابق آموزش عراق را به عنوان نامزد نخست‌وزیری معرفی می‌کنند.
ائتلاف البناء با بیان اینکه این ائتلاف «فراکسیون اکثریت» را تشکیل می‌دهند، از برهم صالح خواست السهیل را مطابق ماده 76 قانون اساسی عراق مأمور تشکیل دولت کند.

مقتدی الصدر توییت مخالفت با یک نامزد نخست‌وزیری عراق را حذف کرد
رهبر جریان صدر با حذف توییتی که درباره یک نامزد کرسی نخست‌وزیری عراق منتشر کرده بود، نشان داد که احتمالا احزاب پارلمان در حال نزدیک شدن به توافق نهایی هستند.
«مقتدی الصدر» شنبه‌شب با نامزد جدیدی که برای نخست‌وزیری عراق مطرح شد، باز هم مخالفت کرد.
او پیشتر با نامزدی «محمد شیاع السودانی» مخالفت کرده بود و قبل از آن هم با نامزدهای دیگری که نامشان در رایزنی‌های سیاسی ذکر شده بود.
الصدر دیشب درباره «قصی السهیل» که از جانب ائتلاف «البناء» مطرح شده است توییتی منتشر و با نخست‌وزیر شدن او نیز مخالفت کرد. او در توییش نوشت: «سلام بر شما. برادران ائتلاف البناء؛ برادر، قصی السهیل؛ حافظ خون مردم عراق باشید و به فرامین مرجعیت و اراده مردم احترام بگذارید و عزت خود را حفظ کنید».
صدر در این توییت که حکایت از مخالفت او با نامزدی السهیل داشت، افزود: «این، برای ما و شما و مردم بهتر است. [اصلا] فراکسیون اکثریت، مردم هستند».
مقصود او از فراکسیون اکثریت این است که مردم باید نخست‌وزیر را انتخاب کنند که البته این نظر الصدر، بر خلاف نص قانون اساسی عراق است.
ساعاتی بعد، این توییت از صفحه توییتر مقتدی الصدر حذف شد. در این خصوص هیچ توضیحی نیز منتشر نشده است، اما برخی ناظران معتقدند که احتمال دارد حذف این توییت،‌ پایان مخالفت با نامزدی قصی السهیل باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900402

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا