Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن جان فدا گفت: در نیمه اول سال جاری با افزایش قابل ملاحظه موارد منجر به فوت سوختگی در استان مواجه‌ایم که علت اصلی آن را باید در پایین بودن سواد سلامت مردم در یکی از مهاجر پذیرترین استان‌های کشور دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حسن جان فدا مدیر گروه مدیریت کاهش خطر در حوادث و بلایای دانشگاه یزد  موارد سوختگی در کشور ما ۸ برابر متوسط جهانی است، گفت: در استان یزد بیش از ۶۱ درصد سوختگی‌ها در منزل اتفاق افتاده، ۳۵ درصد در محیط کاری و سه درصد هم سایر موارد را شامل می‌شود و هر یک درصد سوختگی مبلغی معادل ۵۶ میلیون ریال هزینه درمان و بازتوانی در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نیمه اول سال جاری با افزایش قابل ملاحظه موارد منجر به فوت سوختگی در استان مواجه‌ایم که علت اصلی آن را باید در پایین بودن سواد سلامت مردم در یکی از مهاجر پذیرترین استان‌های کشور دانست. اغلب مهاجران و کارگران اتباع هستند و بیماران سوخته مراجعه کننده از استان‌های دیگر جهت درمان به یزد نیز در این ردیف می‌گنجند.

جان فدا افزود: حدود ۳۰ درصد سوختگی‌های منجر به فوت در نیمه اول سال ۹۸ مربوط به مراجعه کنندگان از بیرون استان یزد است لذا آموزش، مهم‌ترین گام پیشگیری از وقوع چنین رخدادهایی در تمامی گروه‌های جمعیتی، بخصوص گروه‌های آسیب پذیر که اغلب در افراد کم بضاعت با سواد سلامت پایین است اتفاق می‌افتد. ضروری است پشتوانه و سازوکارهای لازم به منظور آموزش و اطلاع رسانی همگانی از سوی تمامی دستگاه‌های ذیربط در نظر گرفته شود.

وی در پایان اظهار داشت: راه‌اندازی کمیته راهبری جامعه ایمن به فرماندهی استاندار در سطح استان و در شهرستانها به فرماندهی فرمانداران، صدور ابلاغ برای هر یک از اعضای کمیته، تشکیل کمیته‌های تخصصی و عضویت عالی‌ترین مدیران دستگاه‌های استان و شهرستان در این کمیته‌های تخصصی به منظور پیشگیری و کاهش موارد سوختگی و سایر بلایای مشابه در راستای وظایف ذاتی خود باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۹۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تامین ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی مددجویان هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع اعتبار اختصاص یافته، ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین تامین شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: این اعتبار برای خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی هزینه شد.

۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار در هرمزگان از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟
  • رسمی: بازی پایین جدولی‌های لیگ 3 هیچ نشد
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟