Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@09:17:44 GMT

رشد ۸۵ درصدی ارزش بازار فرابورس

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۰۰۳۹

ایران اکونومیست- ارزش کل بازار فرابورس در پایان معاملات سومین ماه پاییز امسال با ثبت رشد ۱۶ درصدی به عدد ۴۷۷۱ هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال رسید و افزایش خود از ابتدای سال را نیز به ۸۵ درصد رساند.

 نگاهی به کارنامه فرابورس در سومین ماه پاییز امسال نشان می‌دهد طی ۲۱روز معاملاتی تعداد ۳۷میلیارد و ۷۲۵میلیون ورقه بهادار در ۶میلیون و ۳۷۸هزار نوبت به ارزش ۳۳۲هزار و ۳۴۴میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۱۳۴درصدی حجم، افزایش ۳۰۴درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۰۸درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۱۵۸۲۶میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۱۷۹۶میلیارد ریال بوده است.

همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۴ میلیارد و ۵۹۷میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۷۵۶میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۶میلیارد و ۴۵۰میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۱۶هزار و ۸۱۲میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۲۰۳درصدی حجم و رشد ۳۶۵درصدی ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۱۴۱درصدی حجم و ۳۸۱درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با آذرماه سال ۹۷ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۱۲۶میلیون اوراق بدهی به ارزش ۱۱۵هزار و ۵۹۴میلیارد ریال معامله شده است که از افزایش ۲۴۲درصدی حجم و ۲۶۶درصدی ارزش معاملات این بازار در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.

افزون بر این، بالغ بر ۹۵۳میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۱۳میلیارد و ۶۳۰میلیون ریال و یک میلیون و ۸۰۰ هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۷۲۹ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۲۱۸درصدی حجم و رشد ۱۵۸ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۴۵درصدی حجم و افزایش ۶ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با آذرماه پارسال دارد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات آذرماه امسال را از ارتفاع ۳۹۵۰واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۱۵درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۴۵۵۹واحد رسید و افزایش ۱۰۲درصدی را هم از ابتدای امسال به نام خود ثبت کرد.

ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۴۱۲۵هزار و ۴۶۱میلیارد ریال بود در پایان این ماه با ثبت رشد ۱۶درصدی به عدد ۴۷۷۱هزار و ۲۲۹میلیارد ریال رسید و بدین ترتیب رشد خود از ابتدای سال را نیز به ۸۵درصد ارتقاء داد.

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرابورس معاملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۴۳۷.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۰۵۶ میلیارد سهم بود که طی ۴۶,۰۳۴ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۲۴۱.۰۸۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۴۱,۶۳۲.۹۳۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748261

دیگر خبرها

  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل