Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@23:38:10 GMT

ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی در ملایر

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۰۲۹۱

ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی در ملایر

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی همدان از حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی در ملایر خبر داد و گفت: مهمانان شورای جهانی صنایع‌دستی ارزیابی چگونگی جهانی شدن ملایر را در دستور کار دارند.

هاشم مظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ورود ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی به ملایر اظهار کرد: غدا هیجاوی رئیس منطقه غرب آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی به ‌همراه دکتر کوین موری و خانم ویدا توحدی از  ارزیابان این شورا روز گذشته وارد همدان شده‌اند و  با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی به منظور بررسی پرونده جهانی شدن ملایر وارد همدان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعضای این شورا امروز نیز در شهر ملایر حضور خواهند داشت افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته دیدار با استاندار همدان، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر، شهردار ملایر، بازدید از کارگاه‌های ‌تولیدی و فروشگاه‌های مبل و منبت، مراکز تحقیقات مبل و منبت و مرکز نوآوری مبل ملایر از برنامه‌های این گروه خواهد بود.

معاون صنایع‌دستی اداه‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: حدود ۲۰ هزار هنرمند منبت کار در ملایر در ۵ هزار کارگاه کوچک و بزرگ مبل و منبت فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان سالانه بیش از ۶۰ هزار سرویس انواع مبل و منبت تولید می‌شود افزود: به همین منظور جشنواره مبل و منبت نیز که سالانه در ملایر برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های منبت‌کاران ملایری به تمام نقاط کشور است.

مظاهری با اشاره به اینکه حدود پنج هزار کارگاه و ۱۵۰ نمایشگاه مبل و منبت در شهرستان ملایر فعال است گفت: این شهرستان دارای یک شهرک تخصصی مبل و منبت و بزرگترین بازار تولید و فروش مبل در کشور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با جهانی شدن ملایر بتوانیم شاهد جذب سرمایه‌گذار و معرفی پتانسیل‌های حوزه مبل و منبت و گردشگری ملایر باشیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی همدان میراث فرهنگی ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ملایر چشم انتظار دور دوم انتخابات مجلس/ مشارکت چشمگیری در راه است
  • راهیابی یک اثر از ملایر به جمع ۱۲ تئاتر برتر دانش آموزان کشور
  • پیش‌بینی ۱۶۷ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • دریافت مهر اصالت برای پنج اثر از صنعتگران و هنرمندان چابهار
  • کشت الیاف «وش و کنف»؛ اقتصاد سبز در مازندران
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • انتخابات ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند