Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس هیئت مدیره صنفی سردخانه های آذربایجان غربی از انباشت 730 هزار تن سیب در سردخانه های استان خبرداد.

مراد آقابالازاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت سیب انبار شده در سردخانه های استان افزود: طی آمار بدست آمده از سردخانه های طی یک ماه گذشته 760 هزار تن سیب ذخیره شده بود که با خروج سیب برای مصارف شب یلدا و بازار در حال حاضر حدود 730 هزار تن سیب در سردخانه ها انبار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از میان انواع سیب ذخیره شده 60 درصد قرمز و مابقی زرد است.

آقابالازاده تصریح کرد: سیب ذخیره شده در سردخانه های استان طی سال گذشته در حدود 350 هزار تن بوده که در مقایسه با سال گذشته میزان سیب انبار شده امسال 2 برابر است.

رئیس هیئت مدیره امور صنفی سردخانه های آذربایجان غربی با اشاره به مشکل صادرات سیب استان تصریح کرد: موضوع پیمان سپاری ارزی از مهمترین موانع صادرات است که امیدواریم این مساله با پیگیری های لازم مسئولان حل شود.

آقابالازده با بیان اینکه پاکستان بهترین مقصد سیب قرمز استان است، افزود: افغانستان، ترکمنستان و عراق نیز از دیگر مقاصد صادرات سیب استان است.

وی با اشاره به فعالیت 370 واحد سردخانه با ظرفیت یک میلیون تن در استان تصریح کرد: با توجه به سال بارآوری سیب و انبار میزان اعلام شده هنوز 250 هزار تن از ظرفیت خالی است لذا صدور مجوز احداث سردخانه جدید در استان به صرفه نیست.

آقابالازاده ادامه داد: در حدود 25 درصد از سردخانه های استان نیازمند نوسازی است که لازم است بجای صدور مجوز احداث سردخانه جدید اعتبار برای خرید دستگاههای جدید در این سردخانه ها تامین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صادرات سیب پیمان سپاری ارزی سردخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت

 رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی یکشنبه شب در این خصوص اظهار کرد: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های انجام شده و همچنین با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز، یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رییس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی