Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز گفت: متأسفانه آمار ارائه شده از سوی وزارت علوم درباره تعداد دانشجویان و اعضای هیأت علمی خانم در کشور ناقص، مخدوش و غیرقابل اعتماد است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه دوم دی مجلس شورای اسلامی) در سوال خود از منصور غلامی وزیر علوم مبنی بر اینکه علت تبعیض در جذب فارغ‌التحصیلان زن به عنوان هیأت علمی کیست، گفت: متأسفانه آمار ارائه شده از سوی وزارت علوم درباره تعداد دانشجویان و اعضای هیأت علمی خانم در سطح دانشگاه‌های کشور ناقص، مخدوش و غیرقابل اعتماد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارسال نامه‌ای از سوی خود به سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: آمار ارائه شده از سوی این سازمان با آمار وزارت علوم همخوانی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: بر اساس آماری که به من داده‌اند در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی و جندی‌‌شاپور اهواز متأسفانه هیچ مدیر خانم وجود ندارد.

سلحشوری گفت: برای وزارت علوم جای افت باقی است که در دانشگاه‌های برتر کشورمان مدیران زن وجود ندارد و چگونه می‌توانیم در دانشگاه شریف و دانشگاه تهران آماری از مدیران خانم نیست. 

وی تصریح کرد: بر اساس آماری که وزارت علوم به من اعلام کرده است در یک جا تعداد اعضای هیأت علمی خانم در سطح دانشگاه‌های کشور 5800 نفر عنوان شده است و در جای دیگر 12 هزار نفر، این در حالی است که این وزارتخانه اعلام کرده است که حدود 12 درصد اعضای هیأت علمی کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در سطح رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران وزارت علوم و معاونین این وزارتخانه هم وضعیت به مراتب بدتر است چرا که تعداد مدیران خانم در آنجا بسیار کمتر است.

سلحشوری تصریح کرد: رئیس جمهور تأکید زیادی بر حضور بانوان در سطح معاونین وزارتخانه داشته‌اند اما به نظر می‌رسد که وزارت علوم اهتمامی در این زمینه نداشته است.

ادامه دارد ...  

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم دانشجویان مجلس شورای اسلامی آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی