Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-آخرین خورشیدگرفتگی سال ۲۰۱۹ در ۲۶ دسامبر رخ خواهد داد، مشاهده مستقیم خورشید در تمام مراحل این گرفتگی بدون چشم مسلح خطرناک است.

طبق پیش بینی نجوم شناسان، آخرین خورشیدگرفتگی سال ۲۰۱۹ در ۲۶ دسامبر مصادف با پنجم دی امسال رخ خواهد داد که در مناطقی از اروپا، آسیا، استرالیا و آفریقا قابل رویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاهده مستقیم خورشید در تمام مراحل این گرفتگی بدون چشم مسلح خطرناک است.

اگرچه ماه جدید مستقیماً از روی خورشید می‌گذرد، اما خورشید را به طور کامل نمی‌پوشاند، به این دلیل که ماه در حال حاضر دورتر از میانگین همیشگی خود است، بنابراین اندازه ظاهری آن ۳ درصد از خورشید کوچکتر است.

در ۱۸ دسامبر، ماه به نقطه اوج خود رسید، نقطه‌ای که مدار آن نزدیکترین نقطه به کره زمین است که در ۲۶ دسامبر همچنان که ماه به دور خود می‌چرخد، به فاصله ۳۸۴.۲۰۰ کیلومتر از زمین دور خواهد بود. این فاصله موجب می‌شود، سایه ماه به طور کامل خورشید را نپوشاند.

در جریان این رویداد، با گذر سایه ماه از خورشید، حلقه‌ای از نور شدید یا "حلقه آتش" تولید می‌شود که در اطراف سایه تاریک ماه می‌درخشد و نتیجه آن یک گرفتگی حلقوی است.

این خورشید گرفتگی در کشور‌هایی مانند عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی، عمان، هند، سریلانکا، سوماترا، سنگاپور، بورنئو، فیلیپین قابل مشاهده خواهد بود.گفته می‌شود این رویداد در منطق جنوبی کشورمان نیز به طور جزئی قابل مشاهده باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر تصاویر مجذوب کننده از حشرات در قطره باران بازسازی آرامگاه مولانا رمزگشایی از سبک پوشش رهبر کره شمالی ثبت به یادماندنی ترین لحظات اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار چگونه آخرین خورشیدگرفتگی سال را مشاهده کنیم؟ اثر جدید هنرمند بریتانیایی در کرانه باختری با وجود بارندگی شدید،تولید نفت در خوزستان ادامه دارد مردم کدام منطقه تهران آلوده‌ترین هوا را تنفس می‌کنند؟ همایش آموزشی مکاتبات تجاری، صنعتی و بازرگانی به زبان انگلیسی برگزار می شود  علت افت شدید قیمت آپارتمان در پردیس افزایش 26 درصدی ارزش معاملات بورس کالا در آذرماه تبعات تاخیر در روند درمان ناباروری تامین مالی ١٤٠ هزار واحد از طرح مسکن ملی استفاده از میکروارگانیسم برای نابودی آفات کشاورزی تحقق شعار سال رونق تولید در داخل چقدر عملیاتی شد ایستگاه مترو مولوی همراه با دو رام قطار افتتاح شد «جنگ ستارگان» با فروش ۳۷۴ میلیون دلاری در سطح جهان شروع کرد دولت نوسازی و بازسازی ناوگان‌های جاده‌ای را در دستور کار خود قرار دهد حمایت عراق از توافق کاهش تولید نفت اوپک و متحدانش رشد ۸۵ درصدی ارزش بازار فرابورس «شاه‌رگ» سریال شبکه دو در رمضان 99 رشد حیرت انگیز بازی‌های موبایلی در سراسر جهان فعلا نرخ کرایه‌ تاکسی تغییر نمی کند مجلس با الحاق بندر چابهار به منطقه آزاد موافقت کرد پرطرفدارترین ها سریال «سووشون» ساخته می‌شود پربیینده ترین ها پربحث ترین ها آغاز بکار نمایشگاه ایران بیوکل در برج میلاد قیمت نفت ۶۰ تا ۶۵ دار برای اوپک و متحدانش مطلوب است کند شدن روند واردات موبایل باعث اختلال در بازار شب عید خواهد شد قیمت انواع آجیل در آستانه شب یلدا افتتاح نخستین خط تولید کمباین برنج در اراک با حمایت 230 میلیارد ریالی بانک کشاورزی بررسی های علمی مبنای بسیاری از تصمیم گیری های هیأت مدیره در بانک کشاورزی است خدمات صندوق ضمانت راهگشای رونق صنعت فرش دستباف است مدل رتبه بندی اگزیم بانک ایران در کشور خاص و منحصر به فرد است شکوفایی اقتصادی، با بسته حمایتی ویژه‌ی خدمات بانکی بانک‌پاسارگاد رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانک صادرات ایران با موفقیت از اول دی‌ماه عملیاتی خواهد بود نشست ربیعی با پذیرفته شدگان آزمون استعدادیابی منطقه ماهشهر اجرای طرح رمز دوم پویا بصورت مرحله‌ای در بانک‌ها در چند روز عواملی که سرنوشت نرخ ارز را تاپایان سال جاری رقم خواهد زد راه‌اندازی سوپرمارکت‌های مالی در بورس شاخص بورس در آخرین هفته پاییز سه درصد افزایش داشت برنامه‌ریزی مدون برای برداشت میعانات گازی از پالایشگاه‌ها حمایت سازمان بنادر از توسعه گردشگری دریایی محرک اصلی صادرات ایران، مدیریت مناسب نرخ ارز است کارگروه سنگ‌های قیمتی راه اندازی می شود سهام چه شرکت‌هایی امروز بیشترین رشد را داشت صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم ، امروز در نخستین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان در رشت با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: اهداف پیش بینی شده در شعار سال زمانی تحقق عینی می‌یابد که ظرفیت‌های جهش در عرصه‌ی تولید شناسایی و در بستر وحدت رویه و هم افزایی مجموع دست اندرکاران نمایان شود.

آیت الله مصباحی مقدم با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه بیشتر به ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور، افزود: این بخش فرصت‌های بالقوه و جدیدی پیشروی اقتصاد کشور قرار می‌دهد و گیلان هم می‌تواند به بهترین نحوی از این ظرفیت عظیم درحوزه‌ی دریای خزر بهره گیری کند.


این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین نقش مشارکت مردم در جهش تولید را غیر قابل انکار دانست و با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۷۰ میلیارد دلار در قالب ارز و طلای پس انداز شده، نزد مردم نگهداری می‌شود، گفت: این سرمایه‌ی قابل توجه، زمانی بهره وری دارد که وارد چرخه‌ی تولید شود و ارزش افزوده ایجاد کند.

استاندار گیلان هم در این نشست شرط تحقق اهداف پیش بینی شده در شعار سال را تعامل منطقی مجموع بانک‌ها و دست اندرکاران دولتی با بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: احیای واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال همراه با تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی، از جمله الزاماتی ست که امسال هم بطور جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دکتر اسدالله عباسی همچنین از بانک‌های عامل استان خواست منابع اعتباری خود را در راستای تقویت تولید در همین استان هزینه کنند.


وی در ادامه بر پیگیری موضوع ایجاد یک میدان بار جدید در مرکز استان تاکید و اضافه کرد: این مطالبه‌ی به حق بزودی از سوی استانداری پیگیری می‌شود.

 در ادامه‌ی این نشست هر یک از اعضای شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان در سخنانی عمده‌ترین الزامات، چالش‌ها و راهکار‌های جهش تولید در سال جدید را تشریح کرده و بر لزوم هم افزایی و همکاری بیشتر این بخش‌ها تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • (ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند