Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان در جلسه علنی امروز با طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان هلال احمر موافقت کردند. ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بررسی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان هلال احمر در دستورکار امروز(دوشنبه 2 دی) وکلای ملت قرار داشت.

لاریجانی: چرا مجلس را تخریب می‌کنید؟نمایندگان شرایط جدید معرفی وزرا از سوی دولت به مجلس را مشخص کردندمجلس قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را اصلاح کردجلالی: بسیاری از گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس طبقه‌بندی شده منتشر می‌شوددستورکار امروز مجلس؛ سوال 6 نماینده از وزیر علوم

در این جلسه گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در زمینه تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از سوی اکبر ترکی سخنگوی کمیسیون بهداشت قرائت شد که نمایندگان با 147 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در صحن با آن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم، اکبر ترکی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گزارش این کمیسیون را به شرح زیر قرائت کرد:

بازگشت به نامه شماره  10660/12/ د مورخ 1398.02.17 در خصوص تقاضای جناب آقای جلال محمودزاده نماینده محترم مهاباد و جناب آقای علی‌محمد مرادی نماینده محترم قروه و دهگلان برای تحقیق و تفحص از «نحوه عملکرد سازمان هلال احمر کشور در زمینه‌های سفرهای خارجی، هزینه‌ها و درآمدهای کمک‌های مردمی، اقدامات پیشگیرانه و آموزش همگانی، درآمدها، هزینه‌ها و خریدها، کمک‌های خارجی، وضعیت انبارها، عملکرد بیمارستان دبی و پروژه‌های شرکت سرمایه‌گذاری هلال احمر کشور» به استحضار می‌رساند:

در اجرای ماده (212) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، علی‌رغم مکاتبه با جمعیت هلال احمر جهت اخذ اطلاعات در محورهای مورد نظر و جوابیه معاون محترم حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر مبنی بر عدم امکان ارائه پاسخ کتبی مناسب به دلیل مبهم‌بودن، کلی‌بودن و تعدد محورهای مورد سوال، النهایه موضوع در جلسه رسمی مورخ  10/  6/ 1398 کمیسیون که با حضور (16) نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، متقاضی تحقیق و تفحص و جناب آقای دکتر پیوندی (به عنوان بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذی‌ربط) مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای ذیل به تصویب نرسید.

محورهای تحقیق و تفحص:

1- بررسی سفرهای خارجی به لحاظ ضرورت و هزینه‌های مترتب آن

2- درآمدها و هزینه‌های کمک‌های مردمی

3- بررسی کارآیی اقدامات پیشگیرانه و آموزش همگانی

4- بررسی نحوه خریده‌های انجام‌شده توسط جمعیت

5- بررسی وضعیت انبارهای جمعیت هلال احمر

6- بررسی عملکرد بیمارستان دبی

7- بررسی پروژهای شرکت سرمایه‌گذاری هلال احمر

انتهای‌پیام/

R1385/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس دهم هلال احمر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس دهم هلال احمر نمایندگان مجلس دهم هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جریان سیل اخیر به ۵۱۱ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۱ نفر در سیل اخیر که بیشتر نقاط استان را متاثر کرد، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات ویژه سیلاب نیرو‌های هلال احمر از پنجم تا هشتم اردیبهشت در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ادامه یافت و امدادگران همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: طبس، بشرویه، سرایان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، بیرجند و خوسف از جمله شهرستان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که ۱۵۹ خانوار امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۴۴ نفر در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه‌ها گفت: ۵۸ نفر هم به مکان امن منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۷ نفر در ۱۲ خودرو گرفتار سیلاب خبر داد و افزود: ۴۳ تیم عملیاتی در قالب ۱۳۴ امدادگر در این مدت به افراد گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند.

اکبری عنوان کرد: ۱۲ دستگاه موتور پمپ، ۹ دستگاه لجن کش، هشت دستگاه کف کش و ۳۲ دستگاه تخلیه آب منازل مسکونی نیز در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

وی با اشاره به سیل چهارشنبه شب در شهرستان زیرکوه گفت: روستای نوده زیرکوه به دلیل شکسته شدن بند خاکی روستا توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخلیه و مردم به مکان امن منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی اخیر از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد، اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیگر خبرها

  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری