Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور کره جنوبی در سفر خود به پکن به همتای چینی خود گفت که توقف مذاکرات اتمی میان کره شمالی و آمریکا برای پیونگ یانگ سودمند نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مون‌جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی روز دوشنبه (امروز) در پکن به «شی جین پینگ» همتای چینی خود گفت که مذاکرات اتمی متوقف شده و افزایش تنش میان آمریکا و کره شمالی برای پیونگ‌یانگ سودمند نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مون در مذاکره خود با شی از چین به خاطر ایفای نقش مهمی در مسئله کره، بسیار قدردانی کرده است.

مون جائه این گفت: «وضعیت اخیر مذاکرات به تعویق افتاده میان کره شمالی و آمریکا و افزایش تنش‌ در شبه‌جزیره (کره) نه تنها برای دو کشور ما بلکه برای کره شمالی نیز سودمند نخواهد بود.»

وی افزود: «امیدوارم تا ما با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشیم تا این فرصت نادر ثمربخش باشد.»

مون جائه این برای یک دیدار سه جانبه با «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین و «لی که چیانگ» نخست‌وزیر چین به «چنگدو» در جنوب غربی چین سفر خواهد کرد.

از طرفی قرار است آبه در اواخر روز دوشنبه (امروز) و پیش از عزیمت به چنگدو، با شی جین پینگ ملاقاتی داشته باشد.

اگرچه در این دیدارها مسائل مختلف اقتصادی و همچنین موضوع تنش میان سئول و توکیو مطرح خواهد شد اما به نظر می‌رسد که مسئله کره شمالی در راس دستور کار این جلسات باشد.

 «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از سال 2018 سه بار با یکدیگر ملاقات کردند اما پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات میان آنها صورت نگرفته است.

 

طبق این گزارش، کره شمالی می‌خواهد تا در وهله اول تحریم‌های بین‌المللی کاهش یابد و به آمریکا برای تغییر سیاست خصمانه خود تا پایان سال جاری میلادی مهلت داده است و تهدید کرده که اگر واشنگتن پیشنهاد جدی و مناسبی در مذاکرات مطرح نکند، کره شمالی با انجام آزمایش‌های تازه موشکی، به آمریکا «هدیه کریسمس» می‌دهد. کره شمالی همچنین با بیان اینکه مذاکرات با آمریکا بی‌نتیجه بوده، اعلام کرده است که گزینه خلع سلاح اتمی دیگر روی میز مذاکره قرار ندارد.

همزمان با نزدیک شدن به موعد ضرب‌الاجل رهبر کره شمالی به آمریکا، دولت پیونگ‌یانگ هفته قبل با قطع امید تلویحی از مذاکره با آمریکا، گفته بود واشنگتن دیگر چیزی برای ارائه به ما در مذاکرات ندارد.

از همین رو چین و روسیه، بامداد سه‌شنبه با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار لغو برخی تحریم‌های کره شمالی شدند. (جزئیات بیشتر)

این پیش‌نویس خواستار «احیای سریع مذاکرات شش جانبه یا از سر گیری مباحثات چندجانبه در هر شکل مشابه با هدف تسهیل راهکار جامع و مسالمت‌آمیز از طریق گفت‌وگو، کاهش تنش در شبه‌جزیره کره و ارتقای همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری‌های منطقه‌ای منفعت‌بار در شمال شرقی آسیا» شد.

به دنبال این طرح پیشنهادی «استفان بیگان» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، در طول سفر دو روزه خود به پکن در هفته گذشته با دو دیپلمات ارشد چینی دیدار کرد.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های شدید شورای امنیت قرار گرفته و با وجود ورود به مذاکرات اتمی با کره شمالی، آمریکا و متحدان غربی‌اش همچنان تأکید دارند که تمام تحریم‌ها باید تا خلع سلاح اتمی پیونگ‌یانگ پابرجا بماند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی مذاکرات اتمی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن! / چرا در دانشگاه تک تیرانداز مستقر می‌کنید! + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # جو بایدن ، آمریکا سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن! / چرا در دانشگاه تک تیرانداز مستقر می‌کنید! + ویدئو
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • اسامه حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات می‌شود
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»