Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@21:30:28 GMT

علائم و راهکارهای پیشگیری از سرطان

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۱۷۵۴

به گزارش افکارنیوز،اگر سبک زندگی سالمی دارید، نگران نباشید، چرا که به احتمال قوی به سرطان مبتلا نخواهید شد . بیش از ۷۰ درصد از دلایل سرطان، ریشه در سبک زندگی افراد دارد و اگر موارد مرتبط با آنها را رعایت کنید تا حد زیادی از سرطان دور خواهید بود.

اخبار اجتماعی- هنگامی که پیشگیری از سرطان در ذهن خطور می‌کند عقل سلیم چنین می‌گوید، بیش از ۴۰٪ سرطان‌ها ناشی از سبک‌ غلط زندگی از قبیل سیگار کشیدن، پرخوری و ورزش نکردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از عوامل سرطان ریه، سیگار کشیدن است. بسیاری از سرطان‌های پوست مربوط به آفتاب سوختگی است و بسیاری از سرطان‌های رحم مربوط به عفونت.

تمرکز روی رفتار‌های سالم مؤثرترین راه برای کاهش خطر سرطان است.

علائم :

کاهش وزن بی دلیل

تب یا عفونت مکرر

لوسمی یا سرطان خون نشانه هایی مانند عفونت

خستگی و تب و دیگر نشانه های آنفولانزا دارد

ضعف و خستگی

تنگی نفس و درد قفسه سینه اگر به مدت طولانی باشد.

چند نکته مهم برای برای پیشگیری از سرطان

به هیچ وجه سیگار نکشید

 سیگار عامل ۳۰٪ از مرگ ‌و‌میرهای ناشی از سرطان است. علی‌الخصوص سرطان ریه که بیش از سایر سرطان‌ها عامل مرگ مردم است. یکی از بهترین راه‌های کاهش خطر سرطان، اجتناب از توتون و تنباکو است.

کلم بروکلی استفاده کنید

سبزیجات سبزرنگ به‌خصوص کلم بروکلی، کلم بروکسل و کلم پیچ حاوی مواد شیمیایی گلوکوزامین‌ها هستند که در فرایند گوارش به ترکیباتی تجزیه می‌شوند که اثرات ضد سرطانی دارند.

وزن خود را کنترل کنید

اضافه وزن فقط به کمر شما آسیب نمی‌زند بلکه چاقی بیش از حد عامل افزایش خطر ۱۰  گونه سرطان از جمله مری، کلیه و کیسه صفرا است.

مشروبات الکلی را کنار بگذارید

الکل عامل چندین نوع سرطان از جمله دهان، گلو، روده بزرگ و سینه است.

ورزش کنید

۲ ساعت ورزش سبک و متداول مانند پیاده‌روی در طول هفته، خطر ابتلا به سرطان سینه را تا ۱۸ درصد کاهش می‌دهد. ورزش کردن موجب سوختن چربی‌ها می‌شود.

درمان خانگی :

لیمو ترش تازه(۱۵ عدد)

سیر تازه(۱۲ حبه)

عسل طبیعی (یک کیلوگرم)

جوانه گندم (۴۰۰گرم)

گردوی تازه(۴۰۰گرم)

اگر جوانه گندم ندارید میتوانید گندم را در یک ظرف شیشه ای ریخته و آب اضافه کنید یک شب بماند و گندم ها را آب کش کنید و بشویید گندم ها را در کاسه گذاشته و ۲۴ ساعت بماند بعد از این مدت جوانه میزنند.

سیر و گردو را پوست بگیرید ۵ عدد لیمو ارگانیک با پوست له کنید جوانه گندم را به آن اضافه کنید آب لیموهای باقیمانده را بگیرید و به ترکیب اضافه کنید و بقیه مواد را اضاف کنید و خوب هم بزنید یکدست شود و بعد تا چند ساعت در یخچال بگذارید و روزی ۳ بار میل کنید.

بیشتر بخوانید: شایع ترین سرطان های ایران ۳ توصیه برای پیشگیری از سرطان مثانه

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سرطان پرخوری سرطان های پوست کاهش وزن ابتلا به سرطان خطر ابتلا به سرطان درمان سبک زندگی سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش گرو های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در پی هشدار نارنجی وضعیت هوا و احتمال سیل این گروه هاا تا پایان عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر شهر در کنار دیگر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند. مصطفی مرادیان‌نژاد افزود: ۵۰ خودرو گشتی و ۱۰۰ نفر از عوامل اکیپ گشت برای هماهنگی و همکاری با عوامل ستاد سیل خدمات شهری شهرداری اصفهان گسیل شده و همکاری کامل برای رفع آب‌گرفتگی داشتند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: قبل از آغاز بارندگی، اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری به‌همراه عوامل ستاد سیل نسبت به سرکشی و بررسی نقاط حساس و رفع موانع احتمالی آب‌گرفتگی اقدام کردند. مرادیان‌نژاد افزود: اکیپ‌های گشت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر در کنار سایر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند.

دیگر خبرها

  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • راهکارهای سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده