Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:12:15 GMT

انتخابات اهمیت دادن به شعور سیاسی مردم است

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۱۹۱۶

انتخابات اهمیت دادن به شعور سیاسی مردم است

به گزارش ایرنا، محمود ثمینی در جلسه با اعضای مجمع خط امام(ره) استان لرستان افزود: انتخابات نقش مردم را در حاکمیت اسلامی تعیین می‌کند و نظر آنها در این رویداد از جایگاه ه ویژه‌ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: بنابراین باید در انتخابات پیش رو، فضایی ایجاد شود تا آحاد مردم، گروه‌ها و احزاب سیاسی حضور حداکثری در این زمینه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه احزاب می‌توانند مشارکت توده‌ای مردم را به مشارکت فعال در انتخابات تبدیل کنند ادامه داد: احزاب در نظام‌های مردم سالار نقش تعیین‌کننده‌ای در جابه‌جایی و توزیع قدرت دارند و موجب اعمال حاکمیت مردم در ارکان مختلف نظام سیاسی می‌شوند.

ثمینی اظهار داشت:‌ احزاب به‌عنوان کنشگران سیاسی در فرایند تحرک و نشاط جامعه نقش‌آفرین هستند و فعالیت آنها به ویژه در انتخابات، موجب افزایش مشارکت سیاسی جامعه خواهد شد.

وی گفت: احزاب با برخورداری از ظرفیت مناسب برای بسیج و تهییج افکار عمومی می توانند با ایجاد انگیزش، فرصت‌هایی را برای معرفی نامزدها و برنامه‌های آنها و نیز ائتلاف گروه‌های سیاسی جهت رقابت‌های قانونی و ضابطه‌مند فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقش و کارکرد احزاب برای نظام سیاسی بسیار جدی و سرنوشت‌ساز است، ادامه داد: ما به عنوان مجری انتخابات، رعایت اصل بی‌طرفه را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و باور داریم این مهم، رکن اصلی ارتباط مردم و جامعه با دولت‌ها است.

در مجموع ۴۰۸ داوطلب برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان ثبت‌نام کرده بودند که ۱۴ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۳۶۸ نفر در هیات های اجرایی تایید شد.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه، ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

برچسب‌ها استانداری لرستان انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان احزاب سیاسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری لرستان انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان احزاب سیاسی استانداری لرستان انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان احزاب سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌

امیرحسین فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، رأی دادن برای هریک از افراد جامعه یک حق مسلم است، بنابراین باید از این حق دفاع کرد و اگر این حق مطالبه نشود در نهایت منجر خواهد شد انتخاب‌گری و تصمیم‌گیری برای افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند از بین برود.

وی افزود: راه حل رفع موانع و مشکلات، حضور آگاهانه در انتخابات است و باید تلاش کنیم و نامزدی را که به نظر ما گره گشای مشکلات است رأی بدهیم زیرا اگر من و شما رأی ندهیم، امور مملکت اداره نخواهد شد.

فراهانی ادامه داد: اگر مجلسی قوی‌تر داشته باشیم، بدون تردید دولتی قوی و مقتدر نیز خواهیم داشت و به عقیده من، ریشه عمده ضعف‌ها و مشکلاتی که در کشور داریم، به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد.

وی گفت: بهترین مشوق برای حضور مردم در پای صندوق رأی آگاهی مردم از اهمیت مشارکت آن‌هاست، انتخابات می‌تواند نقش بسیاری مهمی در تعیین سرنوشت مردم داشته باشد، قوانین مجلس توسط کسانی نوشته می‌شود که با رأی مردم به مجلس می‌روند؛ بنابراین نیاز است که مردم با دقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام کنند.

فراهانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر همواره روند صعودی خود را حفظ کرده و تلاش شده با تقویت گفتمان مردم‌سالارانه دینی خود، نقش مردم را در صحنه سیاسی کشور حفظ کند

وی اضافه کرد: مردم ملایر همواره نسبت به گردهمایی و رویدادهای سیاسی در جمهوری اسلامی نگاه مثبت و ویژه‌ای داشتند که آخرین نمونه آن را می‌توان حضور در راهپیمایی روز قدس مشاهده کرد، مشکلات اقتصادی و تبلیغات منفی نیز نتوانسته بر حضور مردم تأثیر منفی بگذارد.

فراهانی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور در زمان جنگ به‌مراتب بیشتر از امروز بود؛ اما مردم به حاکمیت و تلاش مدیران دولتی برای حل مشکلات اعتقاد داشتند، این اعتماد امروزه نیازمند ترمیم دوباره است، برخی از مدیران با اقداماتی اشتباه به این اعتماد خدشه وارد کردند که در سایه دولت مردمی می‌توان نسبت به حل آن امیدوار بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را در راستای تحولات شگرف سیاسی و اقتصادی اعلام کرده بود و انتخابات این دوره نیز ادامه همان مسیر است. باتوجه به گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد تغییر نسل در مدیران هستیم؛ ازاین‌جهت نیز انتخابات این دوره حائز اهمیت است.

کد خبر 6097875

دیگر خبرها

  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند