Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جنبش اسلامی نیجریه می‎گوید شرایط جسمانی شیخ زکزاکی و همسرش در زندان دولتی نیجریه نامطلوب است و آن‌ها از دسترسی به نیاز‌های اولیه مانند دارو نیز محروم هستند. تاریخ انتشار: 12:04 - 02 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۴۹۶

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ دفتر جنبش اسلامی نیجریه با انتشار بیانیه‌ای از وضعیت نامناسب «شیخ زکزاکی» و همسرش در زندان دولتی این کشور خبر می‎دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‎گوید «۱۷ روز از انتقال «شیخ زکزاکی» و «ملاله زینه» به زندان دولتی با وجود وضعیت نامناسب جسمانی آنها و شرایط نامطلوب زندان می‌گذرد؛ آنها حتی از دسترسی به نیاز‌های پایه‌ای خود مانند دارو و پزشک نیز محروم هستند.»

ارتش نیجریه در دسامبر سال ۲۰۱۵ با یورش به زاریا، محل تجمع هواداران جنبش اسلامی را هدف قرار داده و صد‌ها نفر از آنان را به شهادت رساند؛ «شیخ زکزاکی» و همسرش از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می‌برند؛ این بازداشت در حالی ادامه دارد که دیوان عالی نیجریه در سال ۲۰۱۶ حکم آزادی این دو نفر را صادر کرد.

 

بیشتر بخوانید:

کشتار شیعیان از سوی دولت نیجریه با چراغ سبز عربستان آخرین وضعیت شیخ زکزاکی از زبان فرزندش

 

چند ماه پیش «شیخ زکزاکی» و همسرش برای درمان به هند سفر کردند که مانع‌ تراشی دولت نیجربه در جریان این سفر و اعمال محدودیت شدید، دبیر کل جنبش شیعیان نیجریه مراحل درمان را ناتمام رها کرده و به کشورش بازگشت.

بازداشت «شیخ زکزاکی» و همسرش با وجود وخامت اوضاع جسمی هر دوی آنان و سفر ناتمام درمانی به هند در حالی ادامه دارد که دیوان عالی نیجریه در سال ۲۰۱۶ حکم به آزادی و پرداخت غرامت تخریب منزل آنان داده بود؛ این حکم با اعمال نفوذ دولت نیجریه نادیده گرفته شده است. علاوه بر این دولت نیجریه در سال‌های اخیر فشار‌ها و محدودیت‎های بیشتری را بر جنبش اسلامی اعمال کرده که از جمله آنها می‌توان به غیرقانونی اعلام کردن فعالیت این جنبش در آستانه ماه محرم سال جاری اشاره کرد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شیخ زکزاکی نیجریه شیخ زکزاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۲۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟

روز گذشته یک عضو هیأت رئیسه مجلس از امضای بیانیه‌ای در حمایت از بازگشت طرح گشت ارشاد خبر داد.

به گزارش انتخاب، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

 

دیگر خبرها

  • جای دانشجو زندان نیست!
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • عکس| اقدام عجیب کاپیتان پرسپولیس در اینستاگرام/ عالیشاه همسرش را سانسور کرد
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • حرکت رونالدینیویی؛ امید عالیشاه با عکس خود، تولد همسرش را تبریک گفت! + عکس
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست