Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم در پاسخ به سوال نماینده مردم سبزوار در صحن علنی گفت: باید تبادلی بین جمعیت مدیران خانم در مراکز علمی دختران اتفاق بیفتد و اجازه داد تجربه خانم‌ها انباشته شود سپس مدیریت را به آن‌ها سپرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در جلسه علنی صبح امروز، دوشنبه ۲ دی ماه ۹۸  در سوال ملی خود از منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری مبنی بر علت انتصاب رئیس و معاونین مرد برای دانشگاه‌های دخترانه گفت: چرا در یک و نیم سال گذشته که ما درباره برخی روسای دانشگاه‌ها از وزیر علوم و این وزراتخانه سوال کرده ایم، این روسا تغییر پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 مدیریت وزیرعلوم در دانشگاه‌ها باعث شده است که در یکی از دانشگاه‌های دخترانه کشور تعداد دانشجویان از ۷۰۰ نفر به ۳۰۰ نفر کاهش پیدا کند.  

نماینده مردم سبزوار تصریح کرد: اگر وزیر علوم ادعای شایسته‌سالاری دارد چرا هفته گذشته رئیس و معاونین یکی از دانشگا‌های وزارت علوم به دلیل فساد دستگیر شده است؟  

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پاسخ به سؤالات ملی حسین مقصودی نماینده سبزوار، گفت:‌جایگاه علمی و سابقه خدمت به ویژه در دانشگاه‌های بزرگ و پیشکسوتی اعضای هیئت علمی برای انتصاب مدیران مرد از سوی وزارت علوم اولویت دارد.

وی افزود: در دانشگاه‌هایی که جوان هستند یکی از موارد مورد توجه وزارت علوم توان و ظرفیت پیگیری توسعه فیزیکی و زیرساخت‌های این دانشگاه‌ها است.  دوره‌ای خاص در کشورمان تعداد مراکز آموزش عالی گسترش پیدا کرد. ضمن اینکه منابع مالی زیادی نیز به ویژه به مراکز آموزش عالی دولتی داده شد. هر چند این منابع کفاف توسعه فیزیکی تمامی مراکز را نمی‌داد.

وی با بیان اینکه انتخاب رئیس برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فرآیندی دارد، بر اساس این فرآیند از بین اعضای هیئت علمی اعضا انتخاب می‌شود،  ادامه داد:، اما در برخی دانشگاه‌ها به دلیل جوان بودن نمی‌توان چنین رویه‌ای را پیاده کرد بنابراین از دانشگاه‌های نزدیک یا افراد مرتبط دانشگاهی که برای دانشگاه‌های جوان برنامه‌های توسعه‌ای دارند فردی برای ریاست انتخاب می‌شود.

وزیر علوم کرد: در دانشگاه‌های مختلف فردی که کارایی و تجربه کافی برای مدیریت داشته باشد، در اولویت انتخاب برای ریاست قرار می‌گیرد از سوی دیگر با توجه به رویکرد جوانگرایی در دانشگاه‌ها به طور میانگین در ۹ سال گذشته سن انتصابات جوان‌تر شده است هر چند که جایگاه علمی، سابقه و پیشکسوتی نیز در این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی بیان کرد: اگر فضای مدیریتی علیه مدیر دانشگاهی وجود داشته باشد ادامه کار برای آن فرد ممکن نیست بنابراین بهتر است فضا اصلاح شود چرا که این نگرانی وجود دارد که آثار دیگری بر روند سالم افراد داشته باشد بنابراین تغییر رئیس معمول است هرچند که جرمی ثابت نشده باشد.

غلامی ادامه داد: در دانشگاه‌های جوان که کلا ۷ عضو هیئت علمی دارند و ۳ رشته را پوشش می‌دهند امکان انتخاب رئیس از بین اعضای هیئت علمی که عموما سابقه خدمت کم و وضعیت استخدامی پیمانی دارند، ممکن نیست از این رو از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها در مدیریت دانشگاه جوان استفاده می‌کنیم.

وی تأکید کرد: از روز اول نمی‌توان مدیریت دانشگاه جوان را به اعضای هیئت علمی آن دانشگاه سپرد، این کار به مصلحت نیست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه در انتخاب روسای دانشگاه‌ها تفاوت جنسیتی در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: باید تبادلی بین جمعیت مدیران خانم در مراکز علمی دختران اتفاق بیفتد با این حال باید اجازه داد تجربه خانم‌ها انباشته شود سپس مدیریت را برعهده آن‌ها گذاشت.

وزیر علوم دو کارته شد گفتنی است،  نمایندگان از پاسخ‌های وزیر علوم به سؤال ملی حسین مقصودی مبنی بر اینکه «علت انتصاب رئیس و معاونین مرد برای دانشگاه‌های دخترانه چیست»، قانع نشدند و منصور غلامی کارت زرد دوم را دریافت کرد.

از ۲۰۱ نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان، فقط ۹۷ نماینده پاسخ‌های وزیر علوم را قانع‌کننده تشخیص داده و ۷۲ نماینده نیز این پاسخ‌ها را قانع‌کننده نداشتند، ضمن اینکه ۳ نماینده نیز رأی ممتنع دادند.

منصور غلامی وزیر علوم برای بار دوم در جلسه علنی امروز مجلس کارت زرد گرفت که کارت زرد نخست برای قانع کننده تشخیص ندادن پاسخ‌های وزیر علوم به سوالات ملی پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: منصور غلامی وزارت علوم کارت زرد نمایندگان مجلس صحن علنی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور  درمورد توسعه همکاری‌های مشترک با راه اندازی دفتر همکاری‌های علمی_دانشگاهی، دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.
در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی-دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار داشت: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.
دکتر سید حسن سراج راه اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.
در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد