Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان همکاری اسلامی نسبت به صدور لایحه شهروندی هند که علیه مسلمانان این کشور است،ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «  thenews »،سازمان همکاری اسلامی نسبت به صدور لایحه شهروندی هند که علیه مسلمانان این کشور است،ابراز نگرانی کرد.

 

دبیرخانه عمومی سازمان همکاری اسلامی با انتشار بیانیه ای در این زمینه بر اهمیت احترام به اصول و وظایف مندرج در منشور سازمان ملل و کنوانسیون های مربوط بین المللی که تضمین کننده حقوق اقلیت ها در هر کشوری بدون هیچ گونه تبعیض ،تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه آمده است:هر اقدامی مغایر با اصول و وظایف بین المللی می تواند منجر به تنش های بیشتر و از بین بردن صلح و امنیت در سراسر منطقه شود.

 

سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که از نزدیک،تحولاتی را که اقلیت مسلمان در هند را تحت تاثیر قرار می دهد،رصد می کند.

 

دبیرخانه عمومی سازمان همکاری اسلامی بار دیکر خواستار تضمین امنیت اقلیت مسلمان و حمایت از مکان های مقدس اسلامی در هند شد.

 

 لایحه شهروندی جدید در هند تهدیدی برای میلیون ها مسلمان در این کشور به شمار می آید.

 

بر اساس این لایحه هندوها، سیک ها، بودایی ها، جین ها، پارس ها و مسیحیانی که به طور غیرقانونی از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به هند مهاجرت کردند، اجازه دارند که تابعیت این کشور را به دست آورند. اما این پیشنویس مسلمانان و مهاجرانی را که از کشورهای غیراسلامی به هند آمده اند، از گرفتن تابعیت مستثنی کرده است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا شب یلدا انتخابات نماز جمعه مسجد استان بوشهر مسجد سازمان همکاری اسلامی هند مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد

نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور وزیر امور خارجه کشورمان آغاز شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست سران سازمان همکاری اسلامی در محل Sir Dawda Kairaba Jawara واقع در بانجول پایتخت گامبیا با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

امیرعبداللهیان در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی به ویژه وضعیت جنگ غزه تبیین می‌کند.

همچنین در این اجلاس که با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

نشست مقامات ارشد مقدماتی برای پانزدهمین نشست کنفرانس سران اسلامی در بانجول از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ (سه شنبه) آغاز شده است.

گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور