Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در دیدار با رئیس منطقه‌ای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه، با بیان اینکه هنر و صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی از محورهای مورد توجه برای توسعه استان است، اظهار کرد: بنای تاریخی گنبد سلطانیه، مردان نمکی و بازار سنتی از آثار دیدنی و مطرح زنجان است که شهرت جهانی نیز دارند و تمام تلاش ما این است تا بتوانیم ملیله را نیز که ثبت ملی شده به ثبت جهانی برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غدا هجاوی اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای هنرمندان، ثبت آثار هنرمندان در کوتاهترین زمان و همچنین واگذاری‌زمین برای ایجاد مکانی برای ارائه صنایع دستی را از اقدامات اثرگذار در حمایت از هنرمندان استان برشمرد و تأکید کرد: اولویت ما در استان زنجان حمایت از هنرمندان است، چرا که اعتقاد داریم با زبان هنر می‌توان فرهنگ غالب استان زنجان و ایران را که همان صلح و دوستی است به جهانیان منتقل کنیم و نمایندگان سازمان جهانی میراث فرهنگی نیز در این راه وظیفه خطیری دارند.

استاندار زنجان همچنین معاون عمرانی خود، شهردار زنجان و مدیرکل میراث فرهنگی استان را موظف کرد تا تدابیر لازم را برای ثبت جهانی ملیله بیاندیشند.

در این دیدار هجاوی رئیس منطقه‌ای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه و کوین از نمایندگان سازمان جهانی صنایع دستی یونسکو ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در استان زنجان در حوزه صنایع دستی گفت: در دور روزی که در استان زنجان بودیم از کارگاه‌ها و مراکز آموزش ملیله بازدید کردیم و یقین داریم زنجان ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به شهر جهانی ملیله را دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استاندار زنجان فتح الله حقیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تدابیر لازم برای میزبانی شایسته نساجی از پرسپولیس اندیشیده شده است
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه