Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا، خواستار حضور شاهدانی از کاخ‌سفید در جلسه محاکمه استیضاح ترامپ شد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری هیل، چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در سنا اعلام کرد ایمیل‌های تازه افشا شده مقامات دولتی، نشان از اهمیت حضور شاهدانی از کاخ سفید در جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شومر در کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک از رئیس جمهور آمریکا خواست تا اسناد مربوطه را منتشر کند و به منظور برگزاری یک جلسه محاکمه جامع، عادلانه و درست به شاهدان کاخ سفید اجازه حضور در این جلسه را بدهد.

رهبر اقلیت دموکرات‌های سنا گفت محاکمه بدون شاهد و مدرک وجود دارد؟ این محاکمه شرم آور است. به همین دلیل است که باید شاهد و اسنادی در این جلسه وجود داشته باشند. شومر در واقع به ایمیل‌هایی استناد کرد که مایکل دافی، یک مقام ارشد کاخ سفید به دفتر مدیریت و بودجه وزارت دفاع آمریکا ارسال کرد و در آن خواستار توقف کمک نظامی به اوکراین شد.

اسناد مربوط به مکاتبات میان مقامات دولتی آمریکا نشان می‌دهد کمتر از دو ساعت پس از مکالمه تلفنی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ۲۵ ژوئیه به پنتاگون دستور توقف کمک نظامی به کی‌یف داده شد. مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی اکنون در کانون تحقیقات استیضاح دموکرات‌ها است. براساس تحقیقات دموکرات‌ها، دفتر مدیریت و بودجه پنتاگون در سوم جولای کمک نظامی وزارت خارجه به اوکراین را مسدود کرد. در ۱۲ جولای نیز کاخ سفید به دفتر مدیریت و بودجه پنتاگون در خصوص توقف پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار به اوکراین اطلاع داد.

پس از جنجالی شدن مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی، رئیس جمهور آمریکا در ابتدا ادعا کرد به دلیل نگرانی در خصوص فساد اداری در اوکراین دستور توقف کمک نظامی را صادر کرد. اندکی بعد او ناامیدی خود از کشورهای غربی برای پرداخت نکردن سهم کافی (از هزینه‌های ناتو) را به عنوان بهانه این اقدام مطرح کرد. با این حال دموکرات‌ها ترامپ را به تلاش برای آسیب زدن به جو بایدن، رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از طریق اعمال فشار بر اوکراین متهم می‌کنند.

تحقیقات دموکرات‌ها در خصوص مکالمه تلفنی جنجالی ماه ژوئیه سرانجام به تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۰ رای مثبت در برابر ۱۹۷ رای منفی منجر شد. کاخ سفید تاکنون از حضور برخی مقامات کاخ سفید در جلسات تحقیقات در خصوص استیضاح ترامپ به عنوان شاهد خودداری کرده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: چاک شومر آمریکا دونالد ترامپ استیضاح سنای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پس از تصویب بسته کمک 26 میلیارد دلاری به اسرائیل توسط سنای آمریکا، یک گروه ضد اسرائیلی از جمله فعالان یهودی در مقابل خانه سناتور «چاک شومر» در نیویورک تجمع کردند.
 
اعتراض‌کنندگان تی‌شرت‌هایی بر تن داشتند که روی آن نوشته شده بود «آتش بس فوری» و «فروش اسلحه به اسرائیل را متوقف کنید». شرکت کنندگان در این تظاهرات با مسدود کردن خیابان‌های نیویورک به تظاهرات خود ادامه دادند و از سناتور شومر خواستند، اقداماتی را برای جلوگیری از فروش تسلیحات به اسرائیل انجام دهد.
 
افسران اداره پلیس نیویورک (NYPD)، بیش از 100 تظاهرکننده را بازداشت کردند. در تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌کنندگان از جمله یهودیانی که خواهان توقف حملات اسرائیل به فلسطین بودند، دیده می‌شوند که با دستبند از صحنه خارج شده‌اند.


 
اداره پلیس نیویورک اطلاعات دقیقی درباره تعداد افراد بازداشت شده به اشتراک نمی‌گذارد.

سنای آمریکا بسته کمک خارجی به ارزش 95 میلیارد دلار شامل 61 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین و 26 میلیارد دلار به اسرائیل را تصویب کرد و آن را به کاخ سفید فرستاد.
 

دیگر خبرها

  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!