Web Analytics Made Easy - Statcounter

موهبتی بابیان اینکه تا به امروز ۹۰۰ هزار نفر در آزمون وسع برای طرح بیمه اجباری رایگان سلامت‌ ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بر اساس نظام ارزیابی ۵۰-۵۵ درصد مردم از بیمه رایگان برخوردار می‌شوند؛ که بیانگر توجه ویژه حاکمیت به گروه‌های کم‌درآمد و نیازمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «طاهر موهبتی» امروز (2 دی) در سفر به مازندران ضمن بازدید از دفاتر پیشخوان، مراکز بهداشت و گفتگو با پزشکان خانواده در شهرستان بابل در جمع خبرنگاران گفت: مراجعه حدود هشت هزار نفر در ماه به دفتر پیشخوان بیانگر فعال بودن این دفتر در شهرستان بابل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن تحسین عملکرد دفاتر پیشخوان شهرستان بابل افزود: رضایتمندی مردم به‌ویژه روستائیانی که به این دفتر مراجعه دارند گواه خوبی است که بگوییم این دفتر از دفاتر پیشخوان نمونه کشور است.

وی کارکنان دفاتر پیشخوان را همکاران خود دانست و اظهار کرد: دفاتر پیشخوان درواقع درگاه ورودی سازمان در کشور هستند.

موهبتی بابیان اینکه هزار و 300 دفتر پیشخوان در کشور خدمات بیمه سلامت را ارائه می‌کنند، افزود: سالانه 20 میلیون دفترچه در کشور به همت این دفاتر تمدید، تعویض و صدور اولیه می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در ۱۳ آبان ماه امسال با حضور معاون اول رئیس‌جمهور طرح بیمه اجباری آغاز به کار خواهد کرد، گفت: بیمه اجباری فرصتی است برای کسانی که فاقد هر نوع بیمه درمانی هستند. امیدواریم که هم‌وطنانی که از بیمه برخوردار نیستند، مراجعه کرده و بتوانند تحت پوشش بیمه اجباری قرار گیرند؛ چراکه نباید منتظر باشیم تنها در زمان بیماری نسبت به بیمه اقدام کنیم.

 

موهبتی بابیان اینکه نتیجه ارزیابی آزمون وسع از طریق پیامک به مردم ابلاغ می‌شود، افزود: نتیجه ارزیابی حدود 480 هزار نفر دربسته اول ابلاغ خواهد شد.

 

 وی بابیان اینکه تاکنون 900 هزار نفر در طرح بیمه اجباری ثبت‌نام کرده‌اند، یادآور شد: مردم شش ماه فرصت دارند برای پوشش اجباری بیمه خود مراجعه کنند.

 

موهبتی خطاب به مردم شریف ایران اسلامی گفت: برای بهره‌مندی از یارانه بیمه سلامت تا پایان فرصت تعیین‌شده در آزمون وسع ثبت‌نام کنند.

 

وی با تأکید براینکه مردم باید در زمان سلامت برای نام‌نویسی بیمه مراجعه کنند، تصریح کرد: نمی‌توانیم مردم را در تخت بیمارستان بیمه کنیم چراکه این عمل با ذات بیمه منطبق نیست. طبیعی است که مردم در زمان سلامت خود برای نام‌نویسی به بیمه مراجعه کنند همان‌طور که برای بیمه ماشین در زمان سلامت خودرو برای نام‌نویسی مراجعه می‌کنند.

 

موهبتی بابیان اینکه فرآیند انجام آزمون وسع به‌درستی در حال انجام است، اظهار کرد: بر اساس نظام ارزیابی که تا به امروز آمده است به‌طورمعمول 50-55 درصد از اقشار جامعه از بیمه رایگان برخوردار می‌شوند. این نشان‌دهنده توجه ویژه حاکمیت به گروه‌های کم‌درآمد و نیازمند است.

 

وی از استان‌های مازندران و فارس به‌عنوان استان‌های پیشتاز و موفق در اجرای نظام ارجاع و پزشك خانواده یادکرد و گفت: این طرح به‌صورت آزمونه در این استان‌های در دست اجرا است و تاکنون موفقیت‌های خوبی هم داشته است.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شب یلدا مسجد مسجد استان بوشهر طرح ملی فهما کانون های مساجد خبرگزاری شبستان نماز جمعه انتخابات دفاتر پیشخوان بیمه سلامت طاهر موهبتی طرح آزمون وسع بیمه رایگان پزشک خانواده مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رسول خزینی اظهار داشت  : پوشش درمان کلیه  بیمه شدگان صندوق  روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت ایران و همچنین  پوشش بیمه  درمان بیمه شدگان مشمول 5 دهک اول درآمدی صندوق بیمه سلامت  همگانی ایرانیان در سال 1403 بصورت متمرکز در سامانه های الکترونیک این سازمان بصورت گروهی و غیر حضوری تمدید اعتبار گردید .
این مقام مسئول افزود : بیمه شدگان می توانند جهت اطلاع از اعتبار پوشش بیمه درمان خود از طریق سرشماری # 1666* اقدام نمایند .

 وی افزود:  متقاضیان پوشش بیمه درمان مشمول دهک های 6 تا 9 نیز جهت برخورداری از تخفیفات قابل توجه دولت محترم در پرداخت حق بیمه درمان ، میتوانند از طریق  سامانه  خدمات غیر حضوری به آدرس اینترنتی csp.ihio.gov.ir  مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار بیمه نامه خود اقدام و از خدمات بیمه ای این سازمان برخوردار گردند . 
  
رئیس اداره بیمه گری و درآمد تصریح کرد  : بیمه شدگانی که به خدمات غیر حضوری این سازمان را دسترسی ندارند ، می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد جهت تمدید اعتبار و و بهره مندی از خدمات بیمه ای این سازمان اقدام نمایند .

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت