Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام جعفری از اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در استان خراسان شمالی به ویژه در شهر‌های بزرگ مانند شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ مورد نیز مشاوره حقوقی رایگان و آموزش عمومی حقوقی مردم در روستا‌ها به انجام رسیده است. تاریخ انتشار: 12:44 - 02 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۵۳۲

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در جمع سازمان بسیج حقوقدانان با اشاره به حماسه ۹‌دی گفت: ۹‌دی، در حقیقت، نقطه عطفی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آید که سرانجام با حماسه‌آفرینی و حضور باشکوه مردم ولایتمدار ایران اسلامی، بار دیگرنقشه‌های شوم دشمنان اسلام را با بصیرت مثال زدنی مردم نقش بر آب کند و در این حماسه ماندگار، ملت بزرگ ایران ثابت کردند با وجود همه مشکلات پای نظام و انقلاب و ولایت فقیه هستند و تا جان در بدن دارند از آرمان‌های نظام و انقلاب دست بر نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبیین مهمترین رسالت بسیج حقوقدانان در تشریح مبانی و سازوکار‌های حقوقی ۹‌دی و همچنین در روشنگری افکار عمومی و نیز بیان خطوط اصلی فکری نظام جمهوری اسلامی تحت ولایت رهبر معظم انقلاب و به‌علاوه در بصیرت‌افزایی و تشخیص جبهه حق از باطل و پیشگیری از اختلاط این دو حوزه فکری و جلوگیری از شکل‌گیری شبهه‌افکنی‌های تفرقه آمیز تصریح کرد: بسیج حقوقدانان به ویژه در روشنگری و آگاه‌سازی و آگاهی‌بخشی عمومی چه از منظر مباحث حقوقی و چه از منظر مسائل اجتماعی مسئولیت سنگینی به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: هدف از طرح «هر مسجد یک حقوقدان» ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی جامعه است

حجت الاسلام جعفری همچنین از اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در استان خراسان شمالی به ویژه در شهر‌های بزرگ مانند شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم خبر داد و افزود: بیش از ۷۰ مورد نیز مشاوره حقوقی رایگان و آموزش عمومی حقوقی مردم در روستا‌ها به انجام رسیده است.

وی گفت: اجرای این طرح با تلاش و اهتمام جدی سازمان بسیج حقوقدانان و استفاده از ظرفیت وکلای متعهد و کاردان عضو این سازمان با دقت و سرعت در مساجد شهرستان بجنورد و برخی شهرستان‌های شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم و نیز در روستاها مدتی است که آغاز شده و در این اثنا ضمن توجه به مقوله ارتقاء سطح دانش و معلومات عمومی تلاش می‌شود تا با ارائه مشاوره‌های حقوقی و ارشادات قضایی، مشکلات حقوقی مردم به نحو مطلوب مرتفع شود.

رئیس دادگستری خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد که اجرای شایسته و بایسته این طرح بتواند در کاهش حجم و میزان ورودی پرونده به محاکم قضایی، رفع اطاله دادرسی و ارتقاء کمیت و کیفیت روند رسیدگی‌های قضایی به عنوان حلقه‌های به هم تنیده و مرتبط با بحث پیشگیری از وقوع جرائم و بالابردن سطح خدمات قضایی و ارتقاء سازوکارهای نظام دادرسی تأثیر مثبت و شایان توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری هر مسجد یک حقوقدان دادگستری خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت، امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مشکلات مهموئی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مدیران دولت سیزدهم با همه توان در راستای رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند و در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود.

وی با اشاره به ویژگی هم‌افزایی و هم‌گرایی مدیران در استان خراسان‌جنوبی، افزود: رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم به طور ویژه در دستور کار مدیران استان قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این جلسه پیرو مسائل مطرح شده در مراسم اعطای لوح سپاس ستاد عتبات عالیات به مردم روستای مهموئی برگزار شده است، اظهار داشت: کار مردم مهموئی و اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه که منجر به کسب عنوان روستای نمونه کشور و استان برای این منطقه شد، بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

وی با تشکر از مردم روستای مهموئی، متذکر شد: رفع مشکلات این روستا کمترین کار ممکن در قبال این اقدام بزرگ و قابل توجه مردم در این منطقه است.

قناعت با ذکر این نکته که رفع برخی مشکلات، زمان‌بر است، گفت: با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، برای رفع مشکلات این روستا برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی کمک به عتبات عالیات و ایجاد رقابت مثبت بین مناطق مختلف استان، در هر روستا یا شهری که در زمینه مشارکت در توسعه اعتاب مقدسه پیشتاز باشد، طی مراسم ویژه‌ای از مردم تقدیر و در کنار آن برای رفع مشکلاتشان برنامه‌ریزی می‌شود.

در این جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص راهکارهای رفع مشکلات روستای مهموئی همچون بهسازی راه، توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق، روشنایی اطراف آرامستان و گلزار شهدا و زمین چمن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایمنا، روستای مهموئی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند است که به جهت اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عنوان روستای نمونه کشور و استان معرفی شده است، سال گذشته به‌طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

کد خبر 750791

دیگر خبرها

  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • حکم 10 ساله محرومیت هوادار سپاهان؛ رسیدگی قضایی به تخلف در دادسرا
  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو