Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه منظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز عملیات بیولوژیک مشارکتی در مراتع ییلاقی سمنان اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح عملیات کپه کاری با استفاده از بذرهای سازگار با محیط و شرایط اقلیمی مراتع سمنان انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه اصلاح و احیای مراتع دو رویکرد مهم منابع طبیعی در اجرای این طرح است، افزود: افزایش تولید علوفه و جلوگیری از فرسایش خاک از دیگر مزایای مهم اجرای این طرح در مراتع ییلاقی سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان با تأکید بر اینکه عرصه مراتع به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی به شمارمی‌رود، ابراز داشت: کپه کاری در زمین‌های مرتعی به‌صورت تپه‌ماهور و کوهستانی که گیاهان خوش‌خوراک و باارزش در آن مراتع کاهش‌یافته است انجام می‌شود.

منظمی با اشاره به اینکه روش کپه کاری به ماشین‌های کشاورزی احتیاج ندارد، تصریح کرد: در این روش با استفاده از تیشه، چاله‌های کوچکی ایجاد و بذرهای مرتعی و علوفه‌ای دیم در آن‌ها کشت می‌شود و روی چاله‌ها با مقداری خاک با توجه به عمق مناسب برای بذرها پوشانده می‌شود.

وی بابیان اینکه تأمین معیشت جمعیت قابل‌توجهی از کشاورزان و دامداران به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به مراتع وابسته است، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح تلاش شد تا از بذرهای منطبق با شرایط محیطی وسازگاربا آب‌وهوای منطقه سمنان استفاده شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: این عملیات بیولوژیک با بذر باریجه در دو منطقه پیغمبران و سولاخور به‌صورت عملیات مشارکتی در حال اجرا است.

کد خبر 4805391

منبع: مهر

کلیدواژه: مراتع فرسایش خاک سمنان بوشهر ایلام تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه آلودگی هوا انتخابات مجلس شورای اسلامی شب یلدا بیرجند یاسوج بارش برف استانداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری این استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: این مهم در بارندگی‌های بهاری و پایان فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی از وجود یک هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان سمنان خبر داد و گفت: ظرفیت و مجموع حجم ذخیره‌سازی آن 12 میلیون متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کمبود بارندگی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، گفت: ذخیره‌سازی این میزان آب که حاصل بارندگی‌های فصل بهار یعنی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: این سازه‌ها علاوه بر حفظ آب و در نهایت ذخیره‌سازی آب به جلوگیری از وقوع سیلاب نیز کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد