Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون و فرهنگی اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس گفت: این دانشگاه دارای 55 نشریه دانشجویی است که فعالیت آنها توانسته در قالب یک موتور فرهنگی پویا سطح علمی و پژوهشی دانشگاه را افزایش دهد و کارآفرینی و مهارت‌افزایی دانشجویان را رونق ببخشد.

محمدجواد ناطق معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به نقش محوری نشریات دانشجویی گفت: این دانشگاه دارای 10 هزار دانشجو است که به واسطه اینکه تنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تحصیل می‌کنند، از نظر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین از نظر کیفی نسبت به سایر دانشگاه‌ها از سطح علمی بالاتری برخوردار هستیم، به طوری که در جشنواره‌های مختلف ملی، دانشجویان این دانشگاه دارای رتبه‌های خوبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* ۵۵ نشریه دانشجویی فعال داریم

وی افزود: وجود ۵۵ نشریه دانشجویی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی آموزشی توانسته است سطح علمی و پژوهشی دانشگاه را افزایش دهد، چرا که بسیاری از اساتید مقالات خود را در این نشریات منتشر کرده و دراختیار دانشجویان قرار می‌دهند، این در حالی است که دانشگاه تربیت مدرس در سال گذشته دارای یک باشگاه فرهنگی اجتماعی و دانشجویی است که در آن انجمن‌ها، کانون‌ها و نشریات دانشجویی به فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی می‌پردازند. 

* برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ایرانی - اسلامی

ناطق تصریح کرد: یکی از مهمترین گام‌هایی که دانشگاه تربیت مدرس در حوزه فرهنگی برداشته است، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ایرانی - اسلامی، دوره‌های کارآفرینی و آموزش مهارت‌افزایی ویژه دانشجویان در سطح خوابگاه‌ها است که تاکنون توانسته نتایج خوبی را همراه داشته باشد، به طوری که بسیاری از دانشجویان به عنوان کارآفرین، ایجاد شغل کرده‌اند و اشتغال فارغ‌التحصیلان زیادی را فراهم کرده‌اند. 

* دارای انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی وگروه‌های پژوهشی هستیم

وی ادامه داد: در برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی، سخنران‌های سطح یک کشور را دعوت می‌کنیم تا با سخنرانی‌های مختلف در زمینه‌های اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی سطح آگاهی دانشجویان را افزایش دهیم، این در حالی است که در دانشگاه تربیت مدرس ما دارای انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، گروه‌های پژوهشی هستیم. 

* استفاده از تخصص دانشجویان و فارغ‌التحصیلان

ناطق در پایان گفت: من معتقدم اگر در هریک از دانشگاه‌ها فعالیت‌های علمی، فرهنگی، آموزشی در قالب نشریات دانشجویی اتفاق بیفتد، نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت، چرا که همکاری و استفاده از تخصص دانشجویان و فارغ‌التحصیلان می‌تواند نه تنها سرعت رشد علمی را افزایش دهد، بلکه می‌تواند دستاوردهای خوبی را به همراه بیاورد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه دانشجویان کارآفرینی نشریات دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد

دکتر حسن هاشمی پور متولد ۱۳۵۰ در رفسنجان است که مقطع کارشناسی در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را گذرانده است.

وی استاد تمام مهندسی شیمی بوده که دارای سابقه تدریس ۲۳ سال در دانشگاه های شهید باهنر کرمان و ولی عصر (عج) رفسنجان است.

حوزه تخصص وی سینتیک شیمیایی و جداسازی مواد در قالب پژوهش های تجربی و ریاضی با تاکید بر فناوری نانو است که نتایج این تحقیقات چاپ حدود ۱۰۰ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی، یک ثبت اختراع بین‌المللی، یک کتاب با ناشر بین‌المللی و دو کتاب با ناشر ملی است.

دکتر هاشمی پور در حوزه فناوری دارای یک شرکت دانش بنیان با تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است. 

وی دارای فعالیتهای اجرایی متعدد در سطح ملی و استانی است. همچنین در حوزه ارتباط با صنعت پروژه های صنعتی متعددی با صنایع مختلف دارد که نتایج عملی و کاربردی داشته است.

دستاورد مجموعه این فعالیت ها منجر به آن شد که در سال ۱۴۰۱ از سوی وزارت عتف، دانشمند برتر کشور در حوزه ارتباط با صنعت معرفی شود.

گفتنی است: طی مراسمی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور مسئولین کشوری در دانشگاه تهران از دکتر هاشمی پور به عنوان استاد نمونه کشوری تقدیر و تجلیل خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد