Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@09:22:39 GMT

نظارت بر نحوه توزیع گاز مایع یک اولویت است

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۳۶۴۹

نظارت بر نحوه توزیع گاز مایع یک اولویت است

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: نظارت بر نحوه توزیع گاز مایع یک اولویت است؛ باید کنترل و نظارت لازم بر خودروهای حامل فرآورده‌های نفتی که از استان بارگیری می‌شوند، انجام شود تا سهمیه سیستان و بلوچستان به سمت مسیرهای قاچاق سوق پیدا نکند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان امروز، دوم دی‌ماه در دیدار با مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زاهدان گفت: عدم پاسخگویی به مشترکین گاز مایع از عمده گلایه‌مندی‌های مردم است که باید قبل از توزیع ایستگاهی، نیاز و مطالبات مشترکین پاسخ داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نظارت بر نحوه توزیع گاز مایع یک اولویت است؛ باید کنترل و نظارت لازم بر خودروهای حامل فرآورده‌های نفتی که از استان بارگیری می‌شوند، انجام شود تا سهمیه سیستان و بلوچستان به سمت مسیرهای قاچاق سوق پیدا نکند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: در حوزه سوخت یکی دیگر از مواردی که باید در دستور کار قرار بگیرد، کنترل نازل‌های عرضه سوخت در کنار طرح‌هایی مثل کدینگ است.

وی با بیان این‌که برای مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی، نیازمند عزمی جدی و هماهنگی کلی هستیم، افزود: متاسفانه با مافیای سوخت در سیستان و بلوچستان روبرو هستیم و تنها با کسی برخورد می‌شود که به صورت خرده و در راستای تامین معیشت، اقدام به جابجایی سوخت می‌کند.

محامی اضافه کرد: در این زمینه در سخنرانی‌های مختلف و حتی به نیروی انتظامی اعلام کرده‌ام که هیچ مجوز شرعی برای تیراندازی به جابجا کنندگان سوخت وجود ندارد؛ انسداد مرز خوب است اما باید در انسداد مرز، مسیرهای قانونی برای بازرگانی و تجارت مردم در نظر گرفته شود.

ارتزاق از قاچاق سوخت به یک فرهنگ تبدیل شده است

غلام محمد احمدی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زاهدان نیز در این دیدار، گفت: عدم سهمیه بندی گاز مایع، از مشکلات موجود در استان است که در حال حاضر به سمت مدیریت توزیع گاز مایع به صورت پله پله به پیش می‌رویم.

وی ادامه داد: در استان مقداری در کنار قاچاق سوخت، شاهد قاچاق گاز مایع نیز هستیم، با توجه به مشکلات موجود در حوزه گاز مایع و سوخت، کارگروهی از تهران در مرکز استان طی روزهای گذشته حاضر و موضوعات را مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی نیز در این زمینه بدست آمده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زاهدان بیان کرد: روزانه 7 میلیون لیتر فرآورده‌های مختلف نفتی در شمال استان از مبادی چابهار، بندرعباس، کرمان و تربت حیدریه خراسان وارد و توزیع می‌شود.

وی افزود: در 9 ماه اول امسال، نسبت به سال گذشته 11درصد افزایش سوخت بنزین را شاهد هستیم و طی دو سال اخیر در اکثر فرآورده‌های نفتی شاهد افزایش میزان مصرف بوده‌ایم.

احمدی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در استان شاهد هستیم، ارتزاق بخشی از مردم با فروش سوخت است که متأسفانه به یک کار عادی و فرهنگ تبدیل شده است؛ آمارهایی بین 7 تا 15 میلیون لیتر قاچاق انواع فرآورده‌های نفتی از سیستان و بلوچستان مطرح می‌شود و متاسفانه این خطه به کریدوری برای قاچاق سوخت کشور تبدیل شده است. شلوغی صف‌های سوخت استان به قاچاق مرتبط است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن سوخت قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، سازمان علوم آیرواسپیس و فناوری چین(CASC) برنامه موشک لانگ مارچ را مدیریت می کند. CASC اعلام کرده موشک ها با پایان یافتن این مجموعه تست، آماده آزمایش پرواز خواهند بود. این سازمان همچنین به خبرنگاران اعلام کرد ۴ موتور سوخت اکسیژن مایع کروسین موازی در تست انجام شده روز یک شنبه در کل ۵۰۰ تن پیش رانش تولید کردند.

این آزمایش ها در مرکز تست تانگ چوان واقع در شمال غربی ایالت شانشی انجام شده است.

طبق بیانیه CASC این نخستین تست احتراق موازی ۴ موتور بزرگ سوخت اکسیژن مایع کروسین است و موفقیت آمیز بودن آن گام مهمی در برنامه فضایی کشور به شمار می رود.

لی بین معاون مدیر CASC در این باره گفت: تست به طور کامل قابلیت فعالیت و اعتبار موتورها را به طور جداگانه تایید کرد. موتورها اکنون آماده انتقال به مرحله بعدی تست ها هستند.

طبق گزارش CCTV چین ۴ موتور YF 100با فناوری چرخش پمپ عقب طراحی شده اند. این امر در مقایسه با طراحی چرخشی پمپ جلو که به طور معمول به کار می رود، به کاهش اندازه و وزن ساختار موتور منجر می شود.

این جدیدترین نسخه از موتور YF100 با موتور سوخت اکسیژن مایع کروسین است.

کد خبر 6093351 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی