Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم روز دوشنبه در نشست وزیر آموزش و پرورش با کارکنان دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش در ساختمان علاقمندان، با ارائه‌ گزارشی از عملکرد شورای عالی آموزش و پرورش، اظهار کرد: شورای عالی از قدیمی ترین شوراهای کشور است که سابقه فعالیت آن به سال ۱۳۰۰ بر می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۸۱ قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که براساس آن، شورای عالی مرجع سیاست گذاری در حوزه آموزش عمومی و متوسطه و در چارچوب سیاست گذاری های کلی است و بر اساس قوانین جدید، ریاست شورای عالی آموزش و پرورش بر عهده رئیس جمهوری است.

نوید ادهم گفت: در شورای عالی دستور جلسه را رئیس جمهوری، وزیر آموزش و پرورش و یا هشت نفر  از اعضای شورا تعیین می کنند و در شورا نیز بررسی هایی صورت می گیرد و در ادامه در دستور کار کمیسیون ها قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: برای افزایش اثربخشی شورا سیاست گذاری هایی را اتخاذ کرده است و سعی کردیم به موازات نقش قانون‌گذاری حرکت کنیم. بنابراین کارگروهی تحت عنوان کارگروه سیاست گذاری تشکیل شد و تلاش می شود به کمیسیون ارتقاء یابد. 

دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر مسولیت پذیری اعضای این شورا ، افزود: آینده نگری و آینده پژوهی در افق برنامه های این شورا قرار دارد و تلاش می شود برای این موضوع نیز کارگروه تشکیل شود.

وی پژوهش محوری را محور سیاست های شورا برشمرد و تصریح کرد: جامع نگری و انسجام هماهنگی در این شورا  همواره مورد توجه قرار می گیرد. لذا استراتژی کلان در این شورا، بالا بردن مقبولیت شورا است. آینده نگری و آینده پژوهی در دستور کار شورای عالی قرار دارد. برنامه پنج ساله تهیه کردیم و حدود ۹۰ مورد از برنامه ها به استان ها واگذار شد.

نوید ادهم اضافه کرد: هرچند مصوبات براساس واقعیت های موجود است، اما تلاش می شود واقعیت ها ما را زمین‌گیر  نکند و بعد از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سعی کردیم مصوبات را مورد بازنگری قرار دادیم تا مغایرتی با سند تحول نداشته باشد.

برچسب‌ها شورای عالی آموزش‌ و پرورش آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای عالی آموزش و پرورش آموزش و پرورش شورای عالی آموزش و پرورش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «سید محمد مولوی» بود.

سید محمد مولوی، متولد یکم فروردین ۱۳۴۸ در نهربچاچره از روستاهای دهستان نوآباد اروندکنار شهرستان آبادان است. در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم آبادان انتخاب شد.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان آبادان، ریاست آموزش و پرورش منطقه اروندکنار، معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان و معاونت آموزشی آموزش و پرورش آبادان اشاره کرد.

او مثل خیلی از مردم آبادان به ورزش فوتبال علاقه ویژه‌ای دارد و حتی در گذشته عضو تیم منتخب خرمشهر در جام آزادگان کشور بوده است. مولوی سال‌های زیادی به عنوان دبیر آموزش و پرورش در مدارس مختلف تدریس کرده است.

کد خبر 6089614

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است