Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@20:24:31 GMT

فارس من| تعطیلی مدارس تصمیم جامعی نیست

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۳۷۸۹

فارس من| تعطیلی مدارس تصمیم جامعی نیست

معاون پایش‌ و نظارت محیط زیست استان تهران به آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: هرچند تعطیلی مدارس تصمیم جامعی نیست اما در شرایط حاضر لازم است و نمی‌توان آن‌را ناشی از ضعف تصمیم‌گیری دانست.

گروه محیط زیست خبرگزاری فارس، یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران روز گذشته با اشاره به اینکه هوا در سال جاری تنها 4 روز برای همه افراد جامعه ناسالم بوده است،‌ گفته بود 10 سال پیش تنها زمانی که شاخص کیفیت هوا بیش از 250 بود، مدارس را تعطیل می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت با اشاره به اینکه روند آلودگی هوا در پایتخت کاهشی بوده و اکنون به 60 تا 50 روز در سال رسیده است،‌گفت: در سال 88 این آمار 200 روز در سال بود که اکنون به یک چهارم تقلیل یافته و التهاب در جامعه کاذب است.

وی تأکید کرد: احساس خطر از خود خطر بدتر است و مانند شرایطی می‌ماند که فرد مار مصنوعی ببیند و فکر کند طبیعی است و از ترس سکته کند و این قضیه دقیقاً مانند گزارشات کاذبی است که در مورد آلودگی هوا ارائه می‌شود.

محمد رستگاری معاون پایش‌ و نظارت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر اینکه اثرات آلودگی هوا روی سلامت شهروندان اثبات شده و گزارش‌های متعدد علمی حاکی از آن است که آلودگی هوا سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، گفت: همه کشورهای دنیا مرتبا استاندارهایشان را سخت‌گیرانه‌تر می‌کنند و سعی ‌می‌کنند هرچند سال استانداراهایشان را بهبود ببخشند.

وی با اشاره به اینکه در  دو دهه گذشته آلاینده مونواکسیدکربن بسیار بالا بود و به دلیل افزایش این آلاینده در هوا مجبور می‌شدیم شهر را تعطیل کنیم، اظهار داشت: اما با توجه به بهبود تکنولوژی دانش محیط زیست و بهداشت نیاز به سخت‌گیرانه‌تر شدن استانداردهای آلاینده‌ها احساس شد.

* کاهش پلکانی آلایندگی از دهه هفتاد تاکنون

معاون پایش‌ و  نظارت محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: در دهه 70 گاهی آلایندگی هوا به عدد 250 هم می‌رسید این اعداد با توجه به اقدامات انجام شده در جهت استانداردسازی سوخت و منابع آلاینده دیگر به تدریج به 200 و در حال حاضر تا حدود 150 تا 170 رسیده است.

رستگاری با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس تصمیم جامعی نیست اما لازم است، چون چاره‌ای غیر از آن نداریم گفت: هیچ دستگاهی راغب به ایجاد محدودیت برای مردم نیست.

معاون پایش‌ و  نظارت محیط زیست استان تهران ادامه داد: علاوه بر تعطیلی مدارس و دانشگا‌ه همزمان با افزایش میزان آلاینده‌ها محیط زیست اقدام به کنترل سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و کارخانجات سیمان هم کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال رایج که آیا کمیته اضطرار جز تعطیلی مدارس برنامه‌ دیگری برای مقابله با آلودگی هوا ندارد، پاسخ داد: کمیته اضطرار طبق شیوه‌نامه‌های مدون با توجه به کیفیت هوای شهرها اقدامات ضربتی و کوتاه مدت را برای کنترل موقت آلودگی‌ها در نظر می‌گیرد و نباید این اقدامات را ناشی از نقطه ضعف آن دانست، ضمن اینکه اقداماتی همچون کنترل و پلمپ واحدهای آلاینده هم همزمان با تعطیلی مدارس صورت می‌گیرد اما تعطیلی ملموس‌تر از دیگر اقدامات است.

*مصرف سوخت مازوت در کارخانه‌های اطراف تهران متوقف شده است

رستگاری گفت: با همراهی شرکت گاز، مصرف سوخت مازوت در این کارخانه‌ها را متوقف کردیم و تمامی واحدهای معدنی اطراف تهران از ابتدای روزهای آلوده تهران تعطیل شده‌اند.

رستگاری با بیان اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی در شرایط خاص اقتصادی کشور کار بسیار سختی است، تاکید کرد: از ابتدای آبان اداره کل محیط زیست استان تهران گشت‌ و پایش‌های شبانه‌اش را به صورت مستمر آغاز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه کنترل منابع ساکن آلاینده هوا کاری است که محیط زیست می‌تواند برای بهبود کیفیت هوا انجام دهد، گفت: تا آنجایی که در توان ما بوده در این زمینه فعالیت کرده‌ایم.

* بخش قابل توجهی  از کامیون‌ها فعالیت‌شان متوقف شده است

معاون پایش‌ و کنترل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه برخورد با کامیون‌ها یکی از اقدامات مدنظر کمیته اضطرار مقابله با آلودگی هوای تهران بوده است، اظهار داشت: هرچند کنترل کامیون‌ها به طور کامل محقق نشده است اما از آنجایی که فعالیت کارخانه‌های بتن و آسفالت با شروع آلودگی هوا پلمپ شده‌اند، فعالیت بخش قابل توجهی از این منابع آلاینده که برای انتقال بتن و آسفالت وارد شهر می‌شدند، کاهش یافته است.

*اطفای حریق ناشی از پسماندسوزی با دست‌های خالی

رستگاری با تاکید بر اینکه کنترل پسماندسوزی از وظایف محیط زیست نیست، گفت: با این وجود ماموران این سازمان با دست‌های خالی به اطفا حریق ناشی از پسماندسوزی در جنوب تهران می‌پردازند.

وی در ادامه توضیح داد: پسماند‌سوزی جز منابعی است که د‌ر محاسبات آلودگی هوا مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد اما بسیار حائز اهمیت است.

*برخورد با کوره‌های زغال‌گیری به زودی در دستور کار محیط زیست قرار می‌گیرد

معاون پایش‌ و کنترل محیط زیست استان تهران از شناسایی واحدهای کوره‌های ذغال‌گیری خبر داد و گفت: به زودی برخورد با چندین کوره زغال‌گیری را آغاز می‌کنیم که این حجم برخورد در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

این گفت‌وگو بنابر درخواست ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «مسئولین اجرایی به منظور کاهش آلودگی هوا چه اقداماتی به عمل آورده‌اند؟» انجام گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا استان تهران تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوجوانان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با شرکت در ویژه برنامه «از آبی ها فراتر» ضمن پاکسازی ساحل، حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرافزود: از جمله قسمت های این برنامه می توان به آشنایی نوجوانان با دلیل نامگذاری و اهمیت روز ملی خلیج فارس، تشکیل زنجیره انسانی، پاکسازی ساحل خلیج فارس، بازی و سرگرمی، اجرای موسیقی زنده محلی توسط نوجوانان، مسابقه و… اشاره کرد

وی گفت: خلیج فارس به عنوان یکی از مرزهای آبی ایران دارای ارزش سیاسی و فرهنگی بسیاری است.

وی ادامه داد: ما خلیج فارس را بخشی از هویت ایرانی خویش میدانیم و بخاطر همین بر آنیم تا این برگ زرین هویتی را به نسل جدید معرفی کنیم، برنامه امروز هم در همین راستا بود که سعی شد ضمن شادابی در طراحی برنامه محتوا نیز به خوبی رعایت شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برنامه های متنوعی را به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ترتیب داده است که در مراکز مختلف کانون در سراسر استان پیش بینی و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر یادآور شد: برنامه «از آبی ها فراتر» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور نوجوانان بوشهری برگزار شد.

کد خبر 6092609

دیگر خبرها

  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود