Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان سعودی از صدور حکم اعدام پنج نفر در قضیه قتل «جمال خاشقچی» خبر داد و گفت که حکم اولیه ۱۱ نفر در این ماجرا صادر شده است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سخنگوی دادستانی عربستان سعودی امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری در خصوص آخرین مراحل پرونده عاملان قتل «جمال خاشقچی» گفت که تا کنون احکام اولیه ۱۱ نفر صادر شده و پنج تن نیز به اعدام محکوم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته العربیه، «شلعان الشلعان» مدعی شد که ۹ جلسه محاکمه برگزار شده و تمامی کسانی که عاملیت آنها در روند قتل ثابت شده محاکمه شده‌اند و در روند محاکمه نیز نمایندگانی از خانواده خاشقچی و همچنین افرادی از ترکیه در جلسه محاکمه حضور داشتند.

علاوه بر این پنج نفر، سه نفر به اتهام سرپوش گذاشتن بر جنایت مجموعا به ۲۴ سال زندان محکوم شدند.

دادستانی سعودی با تکرار ادعاهای گذشته، به خبرنگاران گفت که طی تحقیقات ثابت شده است که قصد پیشین برای قتل خاشقچی وجود نداشته است.

او ادعا کرد که از تمامی کسانی که احتمال داشت در این قتل دست داشته باشند، تحقیق به عمل آمده و در بازجویی از کنسولگری عربستان در استانبول مشخص شده است که او در زمان قتل در ساختمان کنسولگری حضور نداشته است.

به گفته این مقام قضایی سعودی، «احمد عسیری» مشاور محمد بن سلمان نیز بیگناه بوده و آزاد شده است. از «احمد عسیری» بعنوان یکی از سردمداران تیم ترور یاد می‌شود.

«سعود القحطانی» نیز که به گفته رسانه‌های غربی و فعالان حقوق بشر بازوی سرکوب محمد بن سلمان محسوب می‌شود، تبرئه شده است.

خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۸ پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، به طرز فجیعی کشته و بدن اون تکه تکه شد. پس از این قتل و اثبات دست داشتن مقامات سعودی در این ترور، بحران دیپلماتیک و سیاسی وسیعی برای دولت سعودی و شخص محمد بن سلمان به وجود آمد.

«اگنس کالامارد»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اعدام‌های خودسرانه، بارها در گزارش‌های خود «محمد بن سلمان» را به دست داشتن در این قتل متهم کرده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دادستان سعودی جمال خاشقجی عربستان سعودی حکم اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی

رحیم زاده با بیان اینکه کشت پاییزه کلزا در آذربایجان شرقی از ۲۰ شهریور آغاز می شود و تا نیمه اول مهر ماه ادامه خواهد داشت گفت: کلزا محصولی راهبردی است که کشت آن به صورت قراردادی در استان انجام می‌شود. 

وی افزود: پیش بینی می‌شود از کشت پاییزه امسال حدود ۵۶۰۰ تن کلزا برداشت شود. 

عباسی رئیس جهادکشاورزی جلفا گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

 وی افزود: کشت بیش از ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان جلفا که در این فصل به مرحله گلدهی رسیده علاوه بر جلوه طلایی و طبیعت بی‌نظیر منطقه بر حاصلخیزی و بهره‌وری مزارع شهرستان نیز افزوده است. 

عباسی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا که هر سال در اواسط شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد گفت: در سال زراعی امسال در ۸۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان دانه روغنی کلزا کشت شده و با توجه به مطلوب بودن مزارع کلزا پیش بینی می‌شود امسال شاهد برداشت بیش از ۴ تن محصول در هر هکتار از مزارع شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مزارع گندم برای بهره‌وری بیشتر نیاز به تناوب کشت دارند از مدت‌ها قبل کشاورزان به دنبال کشت جایگزینی بودند که بتواند از زمین بهره مناسبی بگیرند و از این رو برای تولید پایدار گندم کشت دانه روغنی کلزا توصیه می‌شود زیرا این محصول در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • مبلغ این جدول بودجه خیلی درشت است /جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید؟
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت