Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:20:47 GMT

نمایشگاه ملی فرش ماشینی کاشان از نگاه شرکت‌کنندگان + فیلم

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۴۵۳۶

نمایشگاه ملی فرش ماشینی کاشان از نگاه شرکت‌کنندگان + فیلم

‍‍‍‍‍‍

تولیدکنندگانی که در نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان حضور داشتند از زمان برگزاری نمایشگاه انتقاد و برای برپایی هرچه بهتر در آن در ادوار آینده پیشنهاداتی داشتند. ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، نخستین نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان از 26 تا 30 آذر در محل برگزاری موقت نمایشگاه کاشان برگزار شد و از سراسر کشور شرکت‌کنندگانی حضور پیدا کردند در حالی که برگزاری این نمایشگاه در این سطح برای نخستین بار در کاشان با وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور سفرا از کشورهای مختلف و صنایع وابسته به فرش ماشینی از جمله واحدهای تولید فعال در حوزه تولید نخ، ریسندگی و غیره از جمله موارد قابل توجه در برگزاری نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان بود.

برگزاری این نمایشگاه محاسن و معایب گوناگونی داشت که از شرکت‌کنندگان، مراجعه‌کنندگان و سفرای کشورهای مختلف جویا شدیم و به طور کلی برگزاری این نمایشگاه به عنوان نخستین نمایشگاه فرش ماشینی در کاشان مثبت ارزیابی شد.

مهدی خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نخستین نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان بعد از پیگیری‌های متعدد اظهار داشت: این نمایشگاه با پیگیری مسئولان و همکاری و همراهی صاحبان صنایع برپا شد و با توجه به آنکه نمایشگاه برای نخستین بار برگزار شد، ارزیابی مثبتی را از نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان داشتیم.

وی با بیان اینکه تاکنون تجربه برگزاری این نمایشگاه در کاشان تا این سطح را نداشتیم، افزود: خوشبختانه میزان مراجعه‌کننده به نمایشگاه در وضعیت مناسبی است اما لازم بود تا میزان تبلیغات این نمایشگاه هرچه بیشتر و بهتر انجام و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای استفاده می‌شد.

این تولیدکننده کاشانی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی تهران در شهریورماه برگزار می‌شود، ابراز داشت: نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان با فاصله نزدیکی به نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و بر همین اساس پیش از برگزاری این نمایشگاه ملی تولیدکننده سفارشات خود را ثبت کرده و بیش از این ظرفیت پذیرش مشتری را ندارد.

نقوش فرش دستباف خراسان جنوبی چشم بادامی‌ها را حیرت زده کردبیرجند| فرش مود و قهستان خراسان جنوبی برند جهانی داردفرش دستباف خراسان جنوبی مورد پسند تجار داخلی و خارجی است

وی ضمن تاکید بر تغییر زمان برگزاری نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان گفت: قطعا با تغییر زمان برگزاری نمایشگاه بهره‌وری و راندمان نمایشگاه افزایش پیدا می‌کند و می‌توان نتیجه مطلوب را از این نمایشگاه به دست آورد.

مهدی صابر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن تشکر از عوامل برگزار کننده نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان اظهار داشت: بهتر بود تا این نمایشگاه در اوایل سال برگزار شود چراکه گردشگران از سراسر کشور برای ایام گل و گلاب به این منطقه سفر می‌کنند و به این بهانه می‌توانند از نمایشگاه فرش بازدید کنند.

این تولیدکننده فرش ماشینی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان با فاصله کمی از نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، افزود: تولیدکنندگان سفارش فرش‌های خود را از بُنکداران گرفته و در این زمان تولیدکنندگان تولید خود را بر روی سفارش بنکداران خود متمرکز می‌کنند و بر همین اساس ظرفیت پذیرش مشتری جدید را ندارند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی در این موقع یک نوع ضعف محسوب می‌شود، ابراز داشت: در این زمان با توجه به شرایط جوی، جاده‌های کشور از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و بر همین اساس حضور بازدیدکنندگان تحت تاثیر قرار می‌گیرد و لازم است در این حالت زمان برگزاری نمایشگاه تغییر پیدا کند.

سیدرضا لاجوردی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن اشاره به تاریخچه ورود فرش ماشینی در کاشان اظهار داشت: بزرگترین کارخانه تولید فرش ماشینی خاورمیانه در سال 1351 در شهرک صنعتی راوند کاشان به بهره‌برداری رسید و تا سال 1367 کارخانه جدیدی ایجاد نشد.

وی با بیان اینکه بعد از آن با ورود بخش خصوصی تا به امروز در حدود یک هزار و 300 واحد تولیدی فرش ماشینی در منطقه کاشان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: تولیدکنندگان فرش ماشینی در کاشان 40 سال تلاش کردند تا چنینی جایگاهی در جهان را کسب کردند و بر همین اساس از مسئولان درخواست داریم تا به راحتی از کنار این صنعت عبور نکنند چراکه کاشان به 67 کشور دنیا صادرات فرش داشته و سالانه 120 میلیون مترمربع فرش در این منطقه تولید می‌شود.

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان از فعالیت 40 هزار کارگر به صورت مستقیم در صنعت فرش ماشینی این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: برای نخستین بار نمایشگاه فرش در این سطح در کاشان برگزار شده و 9 سفیر نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کردند به نحوی که این نمایشگاه را می‌توان سرآمد استفاده از ظرفیت‌های موجود منطقه قلمداد کرد.

وی ضمن انتقاد از ضعف تبلیغات و اطلاع‌رسانی نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان گفت: تبلیغات این نمایشگاه باید در سطح ملی و حتی فراملی باشد چراکه مشتریان و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه از کشورهای مختلف حضور داشتند.

لاجوردی کاشان را شهر نساجی نامید و تصریح کرد: پیشرفت امروز این صنعت به دلیل آن است که صنعت فرش کاشان در اختیار بخش خصوصی است و بر همین اساس لازم است مسئولان بیش از پیش برای این صنعت و پویایی آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروزی فرش ماشینی به عنوان یک کالای اساسی و لوکس محسوب می‌شود، اذعان کرد: با وجود تنوع‌های مختلف در این صنعت می‌توان ظرفیت تولید در کاشان را با افزایش تعداد دستگاه‌ها ارتقاء داد و برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها نیز نقش بسزایی در توسعه و گسترش این صنعت دارد.

احمد فتاحی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان پتانسیل و ظرفیت بالای این منطقه را نشان داد، اظهار داشت: این نمایشگاه مقدمه انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به کاشان است چراکه 76 درصد از غرفه‌داران نمایشگاه بین‌المللی تهران از تولیدکنندگان کاشانی است و هزینه‌های گزافی نیز برای خرید غرفه‌ها پرداخت می‌کنند.

این تولیدکننده فرش ماشینی ضمن ابراز خرسندی از مدیریت نمایشگاه بین‌المللی تهران توسط اتاق بازرگانی کاشان در سال آینده افزود: امیدواریم با تلاش مسئولان و همت بیش از پیش آنان محل نمایشگاه بین‌المللی کاشان افتتاح شود تا ظرفیت‌های کاشان بیش از پیش به نمایش گذاشته شود.

گزارش از مرتضی نجف‌زاده

انتهای پیام/801/ز

R7760/P/S6,1369/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

سرهنگ ایرج کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به کشف 35 هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت، اظهار داشت: این محموله قاچاق در راستای طرح مقابله با سوخت و فرآورده ‌ای نفتی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان کشف و ضبط شد.

وی ضمن اشاره به بازرسی میدانی از نگهداری سوخت در یکی از شرکت‌های این شهرستان مطلع و اطلاع از قاچاق بودن این سوخت، افزود: ماموران با مرجع قضایی به این محل اعزام و در بازرسی انجام شده از این شرکت موفق شدند 35 هزار لیتر نفت سفید که به صورت غیرقانونی و خارج از شبکه قانونی توزیع در انبار این شرکت نگهداری می‌شد، کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان این که کارشناسان مربوطه ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را 9 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به کشف 19 لپ‌تاپ مسروقه توسط پلیس کاشان گفت: در پی وقوع  یک فقره سرقت 19 دستگاه لب‌تاپ از یک واحد صنفی، دستگیری عامل این سرقت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

کاکاوند تصریح کرد: کارآگاهان پلیس پس از حضور در محل وقوع سرقت و انجام اقدام‌های تخصصی ویژه، در نهایت هویت عامل این سرقت را شناسایی کردند و در عملیات ضربتی متهم دستگیر و در بازرسی از محل حضور وی 19 دستگاه لپ‌تاپ مسروقه کشف شد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • حضور انتشارات نگاه با ۲ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن