Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه کارخانه‌های لبنی سالیانه ۷ میلیون تن شیر از دامداران تحویل می‌گیرند، اظهار کرد: سالیانه ۱۰ درصد این میزان معادل ۴۵۰ هزار تن محصولات لبنی با ارزش بالغ بر ۷۰۰ تا ۷۷۰ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه در این صنعت ۱۲۰ هزار شغل مستقیم و ۴۸۰ هزار شغل غیر مستقیم وجود دارد، افزود: اگر کل زنجیره از دامداری‌ها، صنعت و پخش و توزیع را در نظر بگیریم مجموع اشتغال به ۲ میلیون نفر می‌رسد.

باکری با اشاره به اینکه قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها ۱ هزار و ۳۳۸ واحد لبنی فعال بودند، بیان کرد: این در حالی است که با اجرای هدفمندی یارانه و تعطیلی واحد‌های شیر یارانه دار تعداد واحد‌های لبنی فعال به ۴۰۰ واحد می‌رسد ضمن آنکه برخی واحد‌ها به صورت نیمه فعال مشغول به کار هستند.

دبیر انجمن صنایع لبنی درباره آخرین وضعیت توزیع شیر مدارس بیان کرد: دو سالی بود که به دلیل عدم اعتبار لازم طرح شیر مدارس در کشور اجرا نمی‌شد، اما امسال به همت قائم مقام وزیر صمت و پیگیری‌هایی که در معاونت توسعه بازرگانی وزارتخانه انجام شد توزیع شیر مدارس در برخی استان‌ها آغاز شده است.

او ادامه داد: با توجه به جلسات متعدد در ستاد تنظیم بازار و پیگیری از سازمان برنامه و بودجه در نهایت بودجه مصوب که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود ۵۰ درصد آن به توزیع شیر مدارس در سال ۹۸ برای اجرای طرح در ۸ استان کم برخوردار تصویب شده است.

به گفته باکری با پیگیری‌های وزارت صمت انتظار می‌رود که طرح توزیع شیر مدارس در ۸ استان کم برخوردار همچون سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، بوشهر، لرستان و خراسان جنوبی به طور کامل اجرا شود.

در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اخبار کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در بخش اتاق خبر صداوسیمای مرکز سمنان، تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
شما هم استانی‌های عزیز می‌توانید از سوژه ها، مشکلات و اتفاق‌های مهمی که در شهر و روستای شما رخ می‌دهد، تصویر بگیرید و به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۶۹۷ ارسال کنید.
این تصاویر در قالب بخش شهروند خبرنگار با نام شما در بخش خبری، سایت و کانال خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان منتشر می‌شود.
مشکلاتی که از طریق شهروند خبرنگار به اطلاع ما برسد در فهرست برنامه اتاق خبر قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم