Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،علی نعمتی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با فعال سازی، بازسازی و نوسازی تعداد ۸ واحد تولیدی در بخش صنایع تبدیلی و غذایی در سال ۹۷ و ۹۸ علاوه بر جلوگیری از هدر رفت انرژی و خواب سرمایه ملی با جذب ماده خام محصولات کشاورزی به میزان حدود ۵۰ هزار تن در سال باعث اشتغال زایی و رونق بخشی به تولید در منطقه گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از آنجایی که کشت و توسعه دانه‌های روغنی (کلزا و سویا) در استان از اولویت‌های برنامه‌های اصلاح الگوی کشت این سازمان بوده و با جدیت دنبال می‌شود و با احداث اولین کارخانه طرح روغن کشی به ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن با سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰۰ نفر که با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال اجرا می‌باشد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به تولید حدود ۷۵۰ هزار تن سیب زمینی در استان اردبیل، در راستای ایجاد ارزش افزوده تعداد ۴ طرح تولیدی برای فرآوری سیب زمینی به ظرفیت تولید حدود ۲۶۵ هزار تن در سال با سرمایه گذاری هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۴۸۰ نفر جواز تاسیس صادر گردیده است.

نعمتی افزود: جهت جلوگیری از فاسد شدن محصولات باغی و صیفی جات در راستای کاهش ضایعات تعداد ۴۲ طرح برای انبار داری و نگهداری محصولات کشاورزی میوه و صیفی جات به ظرفیت اسمی حدود ۱۶۰ هزار تن در سال با سرمایه گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۸۰ نفر جواز تاسیس صادر گردیده است که با بهره برداری از این طرح‌ها ظرفیت انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی از ۹۰ هزار تن به ۲۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: با توجه به تولید حدود ۶۰۰ هزار تن گندم و بهره برداری از اراضی پایاب سد خدا آفرین در استان، در راستای نگهداری و ذخیره سازی غلات توسط سیلوی غلات تعداد ۷ طرح به ظرفیت اسمی حدود ۳۴۰ هزار تن در سال با سرمایه گذاری ۶۰۶ میلیارد ریال و اشتغال ۸۴ نفر جواز تاسیس صادر گردیده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در راستای بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی تعداد ۷ طرح به ظرفیت تولید حدود ۵ هزار تن در سال با سرمایه گذاری ۸۱۸ میلیارد ریال و اشتغال ۱۵۶ نفر جواز تاسیس صادر گردیده است که این اقدامات در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بوده و در این حوزه‌ها ظرفیت‌های بیشتری برای جذب سرمایه گذاری وجود دارد که امیدوارم در توسعه این بخش سرمایه داران سرمایه‌های خود را در حوزه صنایع تبدیلی که از ضروریات کشاورزی اقتصادی می‌باشد هزینه نمایند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی اشتغالزایی سرمایه گذاری صنایع تبدیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم