Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@10:35:35 GMT

تولدجنین فریز شده بعداز۱۳سال!

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۴۹۸۹

صبح امروز یك نوزاد دختر در بیمارستان مهرگان اصفهان چشم به دنیا گشود كه بیش از 14 سال به صورت جنین در مركز باروری و ناباروری اصفهان فریز و نگهداری شده بود. ناطقان: عضو هیات موسس مركز باروری و ناباروری اصفهان دراین باره  گفت: این نوزاد در كمال صحت و سلامت به دنیا آمد و شرایط جسمانی مادر 42 ساله وی نیز مساعد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دكتر سید اسدالله كلانتری افزود: تا كنون در كشورمان تولد نوزاد حاصل ازجنین 14 سال فریز شده نداشتیم و پیش از این، بیشترین سن جنین فریز شده منجر به تولد، 11.5 ساله بود.
وی با بیان اینكه بطور معمول جنین فریز شده بویژه در كشورهای اروپایی فقط تا 10 سال نگهداری می شود، تصریح كرد: مادر این نوزاد در دوران بارداری، تحت مراقبت دقیق مركز باروری و ناباروری اصفهان قرار داشت تا نوزاد وی در كمال سلامت و بدون ناهنجاری متولد شود.
كلانتری افزود: مادر این نوزاد 25 سال پیش ازدواج كرده و 2 بار حاملگی خارج از رحم داشت به همین دلیل دیگر امكان باروری برای وی مقدور نبود و در سال 81 با استفاده از روش آی وی اف (IVF) و تخمك های وی، یك جنین به رحم وی منتقل شد اما منجر به تولد نوزاد نشد.
وی با اشاره به اینكه 12 جنین از این بیمار در مركز باروری و ناباروری اصفهان نگهداری و فریز شد، ادامه داد: این بیمار در سال های گذشته به نوعی از سرطان غدد لنفاوی ( هوچكین) مبتلا شد و با این وجود در سال گذشته برای بچه دار شدن اقدام كرد.
عضو هیات موسس مركز باروری و ناباروری اصفهان گفت: با وجود بیماری این زن، آزمایش ها و اقدام های مراقبتی لازم جهت باردار شدن وی صورت گرفت و خرداد امسال یكی از جنین های فریز شده به رحم وی منتقل و منجر به حاملگی این زن شد.
كلانتری تصریح كرد: این مادر باز هم شانس باردار شدن را دارد و می تواند پس از 2 سال و پایان دوران شیردهی نوزاد خود جهت انتقال یكی دیگر از جنین های فریز شده اقدام كند.
وی با اشاره به تولد هزاران نوزاد حاصل از جنین فریز شده در مركز باروری و ناباروری اصفهان، گفت: تولد نوزاد حاصل از جنین فریز شده از حدود 20 سال پیش در اصفهان آغاز شده و در هر هفته ده ها مورد تولد داریم.
به گفته وی در زمان حاضر بیش از 100 هزار جنین فریز شده حاصل از لقاح آزمایشگاهی در مركز باروری و ناباروری اصفهان نگهداری می شود.
پیش از این ركورد نگهداری ˈجنین فریز شدهˈ در ایران با نگهداری یك جنین به مدت 11.5 سال در آزمایشگاه مركز باروری و ناباروری اصفهان در سال 91 ثبت شده بود كه منجر به تولد یك نوزاد پسر شد.
در روش باردار كردن مادر از طریق جنین فریز شده، چندین تخمك در لقاح مصنوعی و آزمایشگاهی بارور و فریز می شود تا در سال های آینده در صورت نیاز یا درخواست زوجین مورد استفاده قرار گیرد.
مركز باروری و ناباروری اصفهان در 1372 برای درمان نازایی زنان تاسیس شد.
منبع:رکنا
برچسب ها: جنین ، تولد ، نوزاد ، باروری ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جنین تولد نوزاد باروری ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  رودخانه چشمه لنگان یکی از سرشاخه‌های اصلی زاینده رود است که با طی کردن مسیری حدود ۴۰ کیلومتری به زاینده رود ملحق می‌شود.
شهرستان فریدونشهر در ۱۸۰ کیلومتری غرب مرکز اصفهان واقع است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • (ویدئو) تست فریز گلکسی S۲۴ اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • فریز شدن رژیم صهیونیستی پس از عملیات موشکی وعده صادق
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد